غیبت وزیر، کار دست خودروسازان داد!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 غیبت وزیر، کار دست خودروسازان داد!

غیبت وزیر، کار دست خودروسازان داد!

ممتازنیوز: در حالی که طی دو هفته گذشته و بعد از اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو، خودروسازان داخلی یک به یک اعلام کردند که قیمت خودروهای تولیدی افزایش خواهد یافت، امروز مجددا شورای رقابت جلوی افزایش قیمت خودروها را گرفت و به خودروسازان در این خصوص هشدار داد.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت اعلام کرد که: براساس مطالعات انجام شده و گزارشات دریافتی در سال ۹۱ نه تنها خودروسازان ارز مبادله‌ای بلکه از ارز مرجع نیز استفاده کرده اند و لذا تعیین دستورالعمل قیمت ‌گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد منتفی است.
وی اعلام کرده است که: هرگونه افزایش قیمت از سوی خودروسازان غیرقانونی بوده و وزارت صنعت باید بررسی‌های لازم را در این مسیر انجام دهد و اگر افزایش قیمتی را مشاهده کرد دستور بازگشت قیمت‌ها را اعلام کند. در غیر اینصورت شورای رقابت برخورد قانونی را بر اساس قانون با متخلفین انجام خواهد داد.
همچنین عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو و با اشاره به غیبت وزیر صنعت در این جلسه اعلام کرد: در این جلسه که بدون حضور وزیر صنعت برگزار شد، مقرر شد قیمت‌ خودرو افزایش نیابد و خودروسازان در مورد میزان ارز بری تولیداتشان شفاف‌ سازی کنند.
وی اشاره کرد که: در جلسه امروز مقرر شد که قیمت‌ گذاری جدیدی برای خودرو صورت نگیرد و بهای تولید خودرو از طریق افزایش تیراژ تولید کاهش یابد. بر این اساس، قرار شد میزان ارز بری واحدهای خودروساز و تأثیر نرخ ارز در قطعات وارداتی و مواد اولیه تولید قطعه مشخص شود.
به گزارش تابناک، اظهارات اعضای شورای رقابت در حالی است که پیش از این خودروسازان داخلی از افزایش قیمت خودروها خبر داده بودند به گونه ای که دبیر انجمن خودروسازان، احمد نعمت بخش اعلام کرده بود که بهای خودروهای داخلی حداقل ۱۵ درصد – با توجه به تعیین دستور العمل قیمت گذاری بر اساس ارز آزاد – افزایش خواهد یافت.
این اقدام خودروسازان در اعلام افزایش قیمت خودروها در پی اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت بود که اعلام کرد خودروسازان داخلی از ارز آزاد استفاده میکنند و قیمت گذاری خودرو باید با ارز آزاد صورت گیرد. وی به صراحت اعلام کرده بود که مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند.
اظهاراتی که منجر به آن شد که بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس نسبت به آن واکنش نشان داده و از سخنان وزیر صنعت در این خصوص انتقاد کنند.
حال غیبت امروز وزیر صنعت در جلسه شورای رقابت گویا مجددا منجر به آن شده است که کشتی خودروسازان به گل بنشیند و مجددا سد شورای رقابت در برابر آنها قد علم کند.
با توجه به جزئیات جلسه دیروز، آنچه مشخص است این است که قیمت خودرو حداقل تا پایان سال جاری تغییری نخواهد داشت و حتی آنگونه که جمشید پژویان اعلام کرده است، هرگونه افزایش قیمتی را در خصوص بهای خودرو – اگر نرخ ارز در سال آینده تعدیل شود – باید منتفی دانست.
حال با این شرایط باید منتظر ماند و دید که واکنش خودروسازان و وزیر صنعت که از جبهه ایشان حمایت کرده در برابر این اظهارات و جلسه امروز شورای رقابت چه خواهد بود و آیا داستان جدالهای وزیر صنعت سابق و رئیس شورای رقابت بر سر قیمت گذاری خودرو، در این دولت نیز مجددا تکرار خواهد شد یا نه!


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.