غیبت ۱۱ درصد داوطلبان در آزمون دکتری ۹۲

۲۸م اسفند ،

abdolvahed mirzazadeh-16-45.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ثبت‌نام ۲۱۷ هزار و ۸۲۷ داوطلب در آزمون دکتری، گفت: ۱۱ درصد از داوطلبانی که کارت دریافت کرده‌اند، در آزمون دکتری غایب بوده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ۴۱٫۱۷ درصد داوطلبان ثبت‌نامی، زن و ۵۸٫۸۳ درصد داوطلبان، مرد بوده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد ۸۵ هزار و ۳۲۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۳۴ هزار و ۲۵۲ نفر در گروه علوم پایه، ۴۲ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۲۱ هزار و ۲۹۰ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۸۳۰۲ نفر در گروه هنر، ۳۳۴۴ نفر در گروه علوم پزشکی، ۱۸۳۶ نفر در گروه دامپزشکی، ۱۵ هزار و ۳۰۹ نفر در گروه زبان و ۵۴۹۸ داوطلب در گروه تربیت‌بدنی ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ هزار و ۱۳۹ داوطلب از میان داوطلبان ثبت‌نامی نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کردند، تصریح کرد: ۹۰٫۹۶ درصد داوطلبان نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کرده‌اند، که از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۸۵ نفر در جلسه آزمون حاضر و ۲۱ هزار و ۹۵۴ نفر در آزمون غایب بوده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: به عبارت دیگر ۸۸٫۹۲ درصد داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون را دریافت کرده بودند، در جلسه آزمون حاضر و ۱۱٫۰۸ درصد از داوطلبان در آزمون غایب بوده‌اند.

توکلی با بیان اینکه ۴۱٫۸۵ درصد داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون، زن و ۵۸٫۱۵ درصد داوطلبان حاضر در آزمون مرد بوده‌اند، تصریح کرد: از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون، ۶۸ هزار و ۲۳۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۸ هزار و ۷۱۶ نفر علوم پایه، ۳۳ هزار و ۲۴۵ داوطلب گروه فنی و مهندسی، ۱۸ هزار و ۱۳۵ نفر، کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۷۱۲ نفر هنر، ۲۲۰۱ نفر علوم پزشکی، ۱۴۸۰ نفر دامپزشکی، ۱۲ هزار و ۸۹۶ نفر زبان و ۴۵۶۱ داوطلب در گروه تربیت بدنی بوده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.