غیرفعال شدن یک‌سوم سیم‌کارت‌های نیجر توسط دولت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به دنبال تلاش کشور آفریقایی نیجر برای کاهش جرایم مرتبط با سیم‌کارت‌های ثبت نشده، دولت این کشور یک‌سوم تلفن‌های همراه مردم را غیرفعال کرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کشور آفریقایی ۴ اوپراتور موبایلی دارد که در مجموع ۵٫۴ میلیون مشترک تلفن‌همراه را تحت پوشش قرار می‌دهند. اما گفته می‌شود که بیش از ۱٫۷ میلیون نفر از این اشخاص سیم‌کارت‌های ثبت نشده در شبکه مخابراتی نیجر را مورد استفاده قرار می‌داده‌اند.
 
مرکز مخابراتی نیجر سال قبل به مشترکان تلفن‌همراه در این کشور اخطار داده بود که تمامی آن‌ها می‌بایست سیم‌کارت خود را در سیستم مرکزی این شبکه به ثبت برسانند. از مدتی قبل نیز اعلام شده بود که تمامی سیم‌کارت‌های ثبت نشده در پایان هفته جای غیرفعال می‌شوند.
 
"المصطفی بوباکار"( Almoustapha Boubacar) مدیرکل مرکز قانون‌گذاری مخابراتی نیجر در این خصوص گفت: «از روز جاری هیچ یک از سیم‌کارت‌های ثبت نشده در شبکه مرکزی ما نمی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند».
 
مقامات قانون‌گذاری مخابراتی نیجر همچنین فروش سیم‌کارت‌های از پیش فعال شده در این کشور را نیز ممنوع اعلام کرده و توضیح داده است که از این پس برای فروش هرگونه سیم‌کارت در نیجر به اسناد شناسایی صاحب آن نیاز است و تا این اسناد ارایه نشود، سیم‌کارت فعال نمی‌شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.