غیر فعال بودن تعدادی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی البرز

چکیده: یک تولید کننده در شهرک صنعتی البرز گفت: در ۹۰درصد از ۱۸۰۰ واحد تولیدی شهرک صنعتی البرز هیچ فعالیتی انجام نمی‌شود.

مهدی شعبانی اظهار کرد: کارگاه‌های تولیدی در این شهرک به دلیل نبود مواد اولیه، نبود نقدینگی و وضع نامناسب اقتصادی به سوی تعطیلی می‌روند. به عنوان نمونه کارخانه‌ای با قدمتی بیش از نیم قرن به دلیل افزایش قیمت شیر خام قصد تعطیلی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر واحد تولیدی ما کار را متوقف کرده است. در گذشته برای تامین مواد اولیه از محصولات وارداتی استفاده می‌کردیم که در شش ماه گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته که این افزایش قیمت رابطه مستقیم با نوسانات و افزایش قیمت ارز دارند.

او تصریح کرد: مواد اولیه وارداتی به دست واسطه وارد کشور می‌شود که این مواد در دست پنج واسطه خارجی گردش می‌کند و به طور میانگین هر واسطه ۱۰درصد روی قیمت تمام شده بیفزاید، قیمت تمام شده محصولات اولیه برای تولید کننده در کشور ۵۰درصد گران‌تر از قیمت اولیه آن است.

وی ادامه داد: در بحث صادرات، تولیدات داخل به کشورهای عراق و افغانستان صادر می‌شود، اما تولیدکنندگان برای برگشت پول با مشکلاتی از قبیل تحریم بانک‌های عامل و معامله با کالاهای جانشین مواجه هستند. در واردات نیز ارز برای خرید و معامله نیست و جابجایی ارز به صورت مستقیم به دلیل نبود اعتماد بین دو طرف معامله سخت انجام می‌شود. این در حالیست که بانکهای عامل تحریم هستند و نمی‌توانند این جابجایی را انجام دهند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.