فائزه هاشمی از ایران خارج شد +فیلم

فائزه هاشمی رفسنجانی، صبح روز پنج شنبه ۱۲ مرداد حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد از فرودگاه امام خمینی(ره) ایران را ترک کرد.

به گزارش سرویس وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ فائزه هاشمی رفسنجانی که سال گذشته به اتهام فعالیت های تبلیغی علیه نظام در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن ها، فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود، صبح روز پنج شنبه ۱۲ مرداد حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) از ایران خارج شد.

تاکنون مقصد فائزه هاشمی برای کسی آشکار نشده است ولی احتمال می رود با توجه به برگزاری بازی های المپیک در لندن، این موضوع بهانه خوبی برای حضور فائزه هاشمی در انگلیس و دیدار با برادرش مهدی هاشمی باشد.

فائزه هاشمی که در جریان فتنه پس از انتخابات ۸۸ در اغتشاشات خیابانی حضور مؤثری داشت و با حکم دادگاه متهم شناخته شده بود، چند شب قبل از طریق فرودگاه امام خمینی از ایران خارج شد تا اجرای حکم وی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

                          فائزه هاشمی در صف انتظار سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی(ه)

بر اساس قانون پس از صدور حکم قطعی توسط دادگاه تجدیدنظر در مواردی که مدعی‌العموم شاکی پرونده است، دادستان خواستار اجرای حکم صادره می‌شود و دادگاه مربوطه ملزم به ابلاغ رأی به متهم و دایره اجرای احکام است تا ظرف ۱۰ روز حکم اجراء شود.

بنابراین اینگونه استنباط می شود که خروج چنین متهمانی از کشور تنها با دستور قاضی پرونده امکان پذیر است.اما از سوی دیگر نیرو های انقلابی که در محافل مختلف، خواهان محاکمه سریع سران فتنه ۸۸ بودند پیش از این اعتراض های متعددی به عدم تناسب جرم و حکم فائزه هاشمی داشتند که این اعتراض تاکنون از سوی قوه محترم قضائیه بی پاسخ مانده است.

این در حالی است که چند روز قبل سایت های انقلابی از تاخیر ۵ ماهه در اجرای حکم فائزه هاشمی رفسنجانی خبر داده بودند، انتظار می رفت قوه قضائیه با پیگیری این مطالبه بحق ملت ایران، هرچه سریعتر اقدام به اجرای حکم مجرمین فتنه ۸۸ نمایند، امید است قوه محترم قضائیه این خواسته را یک مطالبه بحق از سوی نیروهای انقلابی بداند و از رسیدگی به این مهم دریغ نکنند.

منبع:فرهنگ نیوز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.