فائقی و خاطره روزی که اولین بار بانوان از ورزشگاه آزادی والیبال دیدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > والیبال – یعبد فائقی مرد شماره ۲ ورزش ایران در دهه ۷۰ از روزی می گوید که اولین بار بعد از انقلاب اسلامی بانوان به تماشای یک بازی والیبال در ورزشگاه آمدند.

به گزارش ممتاز؛ سعید فائقی معاون سابق سازمان تربیت بدنی که مهمان کافه خبر بود در مورد پایه موفقیت های اخیر تیم ملی والیبال ایران گفت: «اولین جرقه در زمان آقای غفوری فرد در تیم دانش آموزی زده شد. بعد از آن هم مسابقات نوجوانان بود که در زمان ما برگزار شد. سرمایه گذاری اصلی همزمان با نسل آقای نادی بود که آن تیم قهرمان مسابقات نوجوانان آسیا شد. در مسابقات قهرمانی جهان در مصر هم چهارم شدند.»

او ادامه داد: «به یاد دارم که ما در آن زمان برای اولین بار ورود خانم ها به ورزشگاه های والیبال را بلامانع کردیم و خانم ها هم برای تشویق نوجوانان به ورزشگاه آمدند. در آن دوره سالن بانوان را تجهیز کردیم که آنها هم بتوانند از امکانات استفاده کنند. در روز دوم مسابقات به سبب جو خاصی که ایجاد شده بود به ما گفتند که باید از حضور خانم ها جلوگیری کنید. در آن زمان مدیر شبکه ۳ آقای صافی بود. ما از ایشان خواهش کردیم که دوربین صدا و سیما از خانم ها فیلمبرداری نکند. آقای صافی هم لطف کردند و خواسته ما را اجرا کردند. در نهایت هم خانم ها بدون مشکل وارد ورزشگاه شدند و اثرات خوبی هم به جا ماند.»

فائقی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «در آن زمان هنوز میانگین قدی تیم پایین بود و ما رفته رفته آغاز به کشف قد بلند ها کردیم. خود آقای هاشمی طبا هم در والیبال زحمات بسیاری کشیدند. همچنین آقای یزدانی خرم که نگذاشتند والیبال به حاشیه برود و به متن آن توجه بسیاری کردند.»

متن کامل کافه خبر با سعید فائقی به زودی در خبرآنلاین متشر خواهد شد.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.