فائو خواهان افزایش تولیدات کشاورزی شد

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۴:۱۸:۳۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد، با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مواد غذایی در جهان ،تولیدات کشاورزی تا سال ۲۰۵۰ میلادی باید بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.
 به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه این سازمان با ابراز نگرانی از وضعیت خشکسالی در بسیاری از مناطق جهان گفت: برای برطرف کردن نیازهای مردم جهان در سال ۲۰۵۰ میلادی که شمار آنها بسیار بیشتر از تعداد کنونی خواهد بود، تولیدات محصولات کشاورزی در جهان باید بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.
فائو با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد: این بدان معناست که در سال ۲۰۵۰ میلادی سالیانه باید یک میلیارد تُن جو و ۲۰۰ میلیون تُن گوشت بیشتر از میزان تولید امسال فراهم شود و این کاری بسیار دشوار است که به برنامه ریزی دقیق و منسجم نیاز دارد.
در این گزارش که با همکاری سازمان بین المللی همکاری و گسترش اقتصادی (OCDE) تهیه شد، آمده است: وضعیت خشکسالی در بسیاری از مناطق جهان نگران کننده است و اکنون این پرسش مطرح می شود که منابع تامین افزایش تولیدات کشاورزی و دامداری از کجا و چگونه باید تامین شود؟  بر اساس این گزارش، در سال های گذشته افزایش تولیدات کشاورزی در جهان سالانه کمتر از دو درصد بود و بر اساس پیش بینی ها این میزان در ۱۰ سال آینده به رقم ۷/۱ دهم درصد خواهد رسید.
فائو از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینهٔ توسعهٔ کشاورزی فعالیت دارد و در سال ۱۹۴۵ میلادی توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد.
هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم ، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است.
مبارزه با سوء‌ تغذیه و با هدف ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف؛ از دیگر اهداف آن است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه در جهان را افزایش داده است.
کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۶۱۸۳۷۳۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.