فارسیت دورود در بازار پایه درج شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارخانه فارسیت دورود با نماد “سفارود” در بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، طبق تبصره “ب” ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس، کارخانه فارسیت دورود با نماد”سفارود” به عنوان یکصد و شصت و پنجمین نماد معاملاتی در بازار پایه درج شد.
 
گفتنی است کارخانه فارسیت درود در گروه محصولات کانی غیر فلزی و همچنین تولید محصولات بتنی، سیمانی و گچی فعالیت می کند.
 
همچنین طی معاملات امروز در حالی که شاخص فرابورس با افت ۱٫۰۶ واحدی روبرو شد و به ۸۰۹٫۵۶ واحد رسید؛ بیش از ۳۰۱ میلیون اوراق به ارزش ۱٫۴ هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
 
طبق این گزارش، خرید و فروش ۱۱٫۳ میلیون سهم گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی همچنان بیشترین حجم معاملات را نسبت به سایر شرکت های فرابورسی به خود اختصاص داد و قیمت هر سهم آن با افزایش ۴٫۷ درصدی به ۶۵۵۲ ریال رسید. همچنین کمترین حجم معاملات به بیمه آرمان ، مس تکنار، بیمه کارآفرین و قند بیستون متعلق بود. در همین میان شرکت های قند بیستون، صنعتی آبگینه، صنعتی بهپاک، هنکل پاک وش از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند. بیشترین کاهش قیمت هم نصیب کیسون، تجهیز نیروی زنگان،گسترش صنایع پیام و پتروشیمی ممسنی شد.
 
در بازار ابزار های نوین مالی، خرید و فروش ۴۲۱ هزار و ۱۵۰ برگه اوراق اجاره چادر ملو بیشترین حجم معاملات را داشت .
 
از سوی دیگر بازار امتیاز تسهیلات مسکن  شاهد افت قیمت بود و هر برگه امتیاز تسهیلات دی ۹۰ با رشد ۴ درصدی به ۹۱۶ هزار و ۷۵ ریال رسید.

انتهای پیام/  

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.