فارسی به زبان‌ پایگاه اینترنتی اتحادیه جهانی مخابرات افزوده شد

۱۱خردادماه، ایسنا- اندازه‌گیری و اعلام وضعیت توسعه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌های مختلف جهان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش اطلاعات و آمار اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) وابسته با سازمان ملل است.

امیرحسین محبعلی – مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و کنترل برنامه سازمان فن‌آوری اطلاعات – اظهار کرده است: پیش از این، گزارش‌های سالانه مرتبط با فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و ارزیابی جایگاه کشور‌ها در این حوزه، توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات به شش زبان انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، عربی، چینی و روسی به صورت مستمر منتشر می‌شد.

در همین راستا، سازمان فن‌آوری اطلاعات به عنوان نماینده حاکمیت در این حوزه و در راستای سیاست‌های موجود، اقدام به ترجمه آخرین گزارش ITU در خصوص روند توسعه‌ کشور‌های مختلف در این بخش و قرار‌دادن آن در پایگاه اینترنتی رسمی این اتحادیه کرده است.

به گفته مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و کنترل برنامه سازمان فن‌آوری اطلاعات و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات کشور‌ها تلاش می‌کنند تا با اجرای برنامه‌های کلان در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به ارتقای وضع این حوزه در کشورشان و نسبت به ارتقاء جایگاه خود در میان سایر کشور‌ها اقدام کنند؛ برهمین اساس، سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران به عنوان بازوی اجرایی وزارت ارتباطات در این حوزه، با درک اهمیت این موضوع در دو سال قبل نسبت به پیگیری روند ارزیابی شاخص‌های ICT خصوصا در بخش فن‌آوری اطلاعات در کشور اقدام کرده است.

مجری پروژه تدوین نظام پایش شاخص‌های ICT کشور گفت: در این زمینه پروژه‌ تدوین نظام پایش شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارتقای جایگاه فن‌آوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی‌های بین‌المللی در راستای تحقق تکلیف تبصره ۳ ماده ۴۶ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه تعریف شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.