فارغ‌التحصیلی دختر ۱۸ ساله که در ۲ سالگی توانایی خواندن داشت

“مدی ژانگ” یک دختر چینی است که توانست مدرک کارشناسی خود از دانشگاه “تورنتو” را در سن ۱۸ سالگی کسب کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از وبسایت دانشگاه تورنتو، “مدی ژانگ”(Maddy Zhang ) دانشجوی فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه تورنتو است که هم‌اکنون ۱۸ سال دارد و به تازگی توانسته مدرک کارشناسی خود در رشته مهندسی را از این دانشگاه معتبر کانادایی دریافت کند.

وی در دو سالگی توانایی خواندن پیدا کرد و در کلاس اول به جدول ضرب مسلط بود.

در سن ۱۱ سالگی در یک سفر خانوادگی از پکن به تورنتو، از دانشگاه تورنتو دیدن کرد و به ساختمان‌های قدیمی این دانشگاه علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت که روزی، در این دانشگاه تحصیل کند.

آن روز تنها سه سال بعد و در سن ۱۴ سالگی “مدی ژانگ” فرا رسید و او توانست در سال ۲۰۱۶ میلادی به جوان‌ترین فرد آن سال تبدیل شود که توانسته در رشته مهندسی دانشگاه تورنتو تحصیل را آغاز کند.

این دختر چینی هم‌اکنون ۱۸ سال دارد و هفته بعد مدرک کارشناسی خود را به دست خواهد گرفت. این موفقیت بسیار بزرگ است زیرا او در سنی مدرک کارشناسی خود را کسب کرده که بقیه جوانان تازه وارد دانشگاه می‌شوند.

وی قصد دارد دانشگاه تورنتو را ترک کرده و برای کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا، به مقصد هلند سفر کند.

مدی ژانگ که در این سال‌ها در خوابگاه دانشگاه تورنتو زندگی کرده، گفت: در این ۴ سال اخیر، من در تلاش بودم که مطمئن شوم “سن”، تنها نکته روایت زندگی من نیست.

وی ادامه داد، من نمی‌خواهم سن پایین من چیزی باشد که دیگران من را با آن تعریف کنند.

حتی برای فردی مانند مدی ژانگ، تحصیل دانشگاهی آسان نبوده است. به خصوص در سال اول تحصیل، چرا که او دلتنگ والدین خود می‌شد که در قاره‌ای دیگر زندگی می‌کنند.

مدی ژانگ گفت: زمانی‌ که من دانشگاه را شروع کردم، چیزهای زیادی وجود داشت که باید به آنها غلبه می‌کردم که برخی از آنها به دلیل سن پایین من بود.

وی با کسب بورسیه کامل دانشگاه فناوری “دلفت”، به هلند خواهد رفت تا تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهد.

مدی ژانگ طی این سال‌ها با اساتید خود کارهای تحقیقاتی مهمی انجام داده است. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.