فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای بیکار نمی‌مانند

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۲:۵۱:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: معرفی و هدایت فارغ التحصیلان نظام آموزش مهارت و فناوری به بازار کار از ماموریت هایی است که برای سازمان فنی و حرفه ای کشور در نظر گرفته شده است و در این راستا تفاهم نامه ای با مراکز کاریابی کشور برای رهگیری اشتغال مهارت آموزان از طریق پورتال جامع آموزش های مهارتی منعقد شده است.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، کورش پرند دربرنامه تهران ۲۰ ضمن بیان این مطلب افزود: نظامی های آموزشی به دو دسته آموزش های نظری  و دوم آموزش های مهارتی تقسیم می شوند. الان ۷۰ درصد از دانشجویان ما در حوزه تئوری و کمتر از ۳۰ هم در حوزه آموزشی مهارتی تحصیل می کنند.
وی با بیا ن این که حوزه آموزشی مهارتی نیز به دو گروه رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود اظهار کرد: مهارتی های غیر رسمی کوتاه مدت و حرفه اموزی خاص انجام شده و منجر به دریافت گواهی نامه ای خاص می شوند. مهارتهای رسمی نیز که متولی آن سازمان فنی و حرفه ای کشور است و به افراد این گروه در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی آموزش داده می شود.
پرند تاکید کرد: سازمان فنی وحرفه ای برای همه مردم کشور آموزش هایی را در نظر دارد و بهترین راه اطلاع از آن دریافت دفترچه های این سازمان است که مطابق نیاز هر استان تدوین شده است.
وی با اشاره به این که ما سه استاندارد آموزشی داریم اظهار کرد: ۳۱ مرکز سنجش در سراسر کشور داریم که هنرآموزان را مورد سنجش قرار می دهند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه فارغ‌التحصیلان نظام آموزش مهارت و فناوری به بازار کار معرفی خواهند شد، گفت: ۵۵ هزار مجوز برای ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است.همچنین طراحی، تصویب و ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری در سال گذشته تمام شد و امسال با تشکیل کمیته ای به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت دانشگاه جامع علمی کاردبری؛ نظام آموزش مهارت و فناوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: در همین راستا تاکنون ۱۷۰۰عنوان استاندارد شغل و شایستگی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات انجام شده است. طراحی و اجرای روش آموزشی استاد-شاگردی نوین را برای استفاده از ظرفیت های واقعی محیط کار و ایجاد اشتغال مهارت محور را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور دستیابی به نظام آموزش مهارت و فناوری برشمرد.
به گفته پرند، در حوزه توسعه آموزش های مشاغل خانگی نیز بیش از ۱۰۰استاندارد آموزشی، ۲۰۰۰ دوره مرتبط با مشاغل خانگی و بیش از ۵۵ هزار مجوز نیز برای ایجاد مشاغل خانگی صادر شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۴۵۱۳۶۱۷۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.