فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شوشتر با حضور رییس جمهو‏ری افتتاح می گردد

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ افزود: این طرح به منظور حفاظت از منابع آبی به ویژه رودخانه گرگر و رعایت شاخص های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شوشتر به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: با احداث تصفیه خانه فاضلاب در شوشتر از ورود روزانه ۲۲ هزار متر مکعب فاضلاب خام در شبانه روز به رودخانه کارون و گرگر جلوگیری می گردد.

ر ییس هایت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعتبار هزینه شده برای احداث فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شوشتر را از محل تملک دارایی ها و در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده فرآیند تصفیه خانه فاضلاب را لجن فعال با هوادهی کامل توصیف کرد و یادآور شد: در زمان حاضر دفع فاضلاب و آب های سطحی در شهرستان شوشتر از طریق کانال هایی به چاههای جذبی هدایت و به صورت غیربهداشتی و کاملا سنتی دفع می گردد.

صنیعی نژاد میزان تولید سرانه فاضلاب درشوشتر توسط هر نفر را ۱۷۵ لیتر در شبانه روز عنوان و خاطر نشان کرد: با احداث این تصفیه خانه تا سال ۱۴۱۵، ۱۱۰ هزار نفر زیرپوشش طرح قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از بهره برداری از خط انتقال و تلمبه خانه شماره ۱۳ فاضلاب شوشتر خبر داد و طول خط انتقال را ۱۸۰۰ متر و هزینه تمام شده ایستگاه و خط انتقال را ۲۱میلیارد ریال اعلام کرد.

بنا به این گزارش استان خوزستان فردا یکم اردیبهشت ماه میزبان هیات دولت و رییس جمهوری اسلامی ایران است.ک/۲ ۶۴۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.