فاز اول شبکه آبیاری پایاب سد خدافرین افتتاح شد

۰۸اردیبهشت،

با حضور وزیر جهاد کشاورزی، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خدافرین در سطح ۳۱۰ هکتار در روستای قالوجه این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، صادق خلیلیان در حاشیه این مراسم گفت: ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی به ویژه در زمینه آب و خاک، مهمترین دستاورد دولت‌های نهم و دهم در این بخش بوده و دولت برای توسعه بخش کشاورزی خدمات و کارهای بزرگی را در هشت سال اخیر انجام داده است.

وی توسعه سطوح آبیاری تحت فشار را یکی از این دستاوردها خواند و افزود: سطح تحت پوشش سامانه‌های آبیاری تحت فشار در دولت‌های نهم و دهم از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار فراتر رفته است.

خلیلیان به بیان نقش مؤثر و تعیین‌کننده امنیت غذایی در امنیت ملی کشور پرداخت و افزود: امنیت غذایی بالاترین جایگاه را در امنیت ملی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال قبل بیش از ۱۳٫۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد گفت: امروزه بخش کشاورزی با رشد ۸٫۸ درصدی و امنیت غذایی ۹۲ درصدی حائز رتبه اول کشور در زمینه رشد تولید است؛ به طوری که با تولید ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در سال قبل رکوردی بی‌سابقه را نسبت به اول انقلاب تجربه می‌کند.

تاکنون برای اجرای فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خدافرین بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.