فاز جدید توسعه ناوگان دریایی ایران/ ناوشکن«ولایت» بعد از جماران می آید

 به گزارش خبرآنلاین،امیر دریادار عباس زمینی معاون فنی نیروی دریایی ارتش از به آب انداختن ناوشکن ولایت در طول سال جاری خبر داد.

 این فرمانده ارشد نظامی که با فارس گفت وگو کرده، درخصوص توانمندی صنایع دریایی کشور در طراحی و ساخت انواع ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز ، افزوده است: ناوشکن جماران در قالب پروژه موج ۱ ساخته و به آب اندازی شد و در همین راستا و در قالب پروژه موج ۲، ناوشکن”ولایت” در صنایع دریایی شهید تمجیدی در بندرانزلی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است که ان‌شاءالله در طول سال جاری تکمیل و به آب‌اندازی می شود.

جماران نخستین نمونه از کشتی‌های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک‌های هدایت شونده دریابه‌دریا و دریابه‌هوا، اژدرانداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.ناوشکن یک کشتی جنگی سریع، با توان مانور بالا و همزمان پایداری زیاد است که برای مقاصد اسکورت شناورهای بزرگتر در ناوگان‌های دریایی و یا گروه نبرد بکار می‌رود .جماران پیش از این در ماموریتی در آبهای آزاد برخی کشتی های ایرانی و کشور های دیگر از از دست دزدان دریایی نجات دهد.

همچنین ایسنا گزارش داد: ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی جمهوری اسلامی ایران بوشهر، پس از ۸۶ روز دریانوردی در دریاهای متلاطم و انجام موفقیت‌آمیز ماموریت خود به کشور بازگشت و در اسکله منطقه یکم دریایی بندرعباس پهلو گرفت. 

دریادار زمینی همچنین افزود: علاوه بر اینها، ساخت ناوشکن‌های کلاس موج و سینا نیز در حال طراحی و ساخت است که در کلاس موج، می توان به پروژه‌های موج ۳ و ۴ اشاره کرد.

وی در ادامه به ساخت ناوشکن موج ۵ به نام “سهند” اشاره کرد و با بیان اینکه این ناوشکن ظرف امسال تکمیل و به آب‌اندازی خواهد شد، گفت: این ناوشکن به یاد شهدای ناوشکن سهند که در مقابله مستقیم با آمریکا به شهادت رسیدند، به این نام نام‌گذاری شده است.

معاون فنی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها ناوهای موشک انداز کلاس سینا در قالب پروژه های سینای ۱، ۲ و ۳ را در دستور کار داریم که به ترتیب به نام ناوهای موشک‌انداز “پیکان”، “جوشن” و “درفش” نامگذاری شده و در حال آماده سازی هستند.

  دریادار زمینی ادامه داد: ناوهای سینای ۴، ۵ و ۶ توسط وزارت دفاع و ناو سینای ۷ نیز در کارخانجات نداجا در حال طراحی، ساخت و تجهیز است. همچنین ناو موج ۵ (سهند) و ناو سینای ۷ ظرف امسال به آب انداخته می‌شوند.

 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.