فاز دوم هدفمندی مستاجران را به تب و تاب انداخت/ فهرست تازه از اجاره مسکن در پایتخت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تب و تاب بازار اجاره را افزایش داده است و مستاجران سعی می‌کنند تا قبل از تاثیرات اجرای این فاز بر بازار، واحد مناسب خود را پیدا کنند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)،پس از اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت در حامل های سوخت، مستاجران به تب و تاب افتاده‌اند تا در صورت افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، سریعتر واحد مناسبی را پیدا کنند و با افزایش ناگهانی اجاره‌بها روبرو نشوند. به همین جهت بعضی از مستاجران با سرعت بیشتری به دنبال خانه مناسب خود می باشند.

از سوی دیگر نزدیک شدن به خردادماه که پایان اغلب قراردادهای اجاره است، این موضوع را تشدید کرده است، بنابراین متقاضیان از حالا وارد بازار شده‌اند تا در یک ماه آینده مسکن مناسب را پیدا کنند؛ به همین جهت در هفته‌های آینده بازار اجاره بها رونق بیشتری هم به نسبت خرید و فروش پیدا می‌کند.

مروری بر فایل‌های بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد که به نسبت ماه قبل تعداد بسیاری از مالکان به بنگاه ها مراجعه کرده‌اند تا واحدهای خود را اجاره دهند که به نسبت هم متقاضیان وارد بازار شده اند و در حال انتخاب واحد مناسب می باشند.

البته بخش بسیاری از اجاره نشین‌ها هم ترجیح می دهند که همچنان در واحدهای قبلی خود بمانند و با مالکان به توافق برسند تا با افزایش مبلغی به اجاره بها همانجا ساکن شوند تا هزینه ها مربوط به حمل و نقل و یافتن خانه تازه را نپردازند، به همین جهت هفته های آینده دوران پررونقی برای بنگاه‌های املاک و مالکان است.

اجاره بهای آپارتمانی های ۵۰ متری در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی ۵۰ متری و یکخوابه با آسانسور، پارکینگ و انباری با شرایط ۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره داده می گردد و در نارمک گلبرگ شرقی ۵۰ متری و یکساله با تمام امکانات ۱۵ میلیون رهن و ۶۵۰ هزار تومان در هرماه به اجاره می‌رسد.

واحدی در شریعتی با مساحت ۵۰ مترمربع با پارکینگ و انباری ۴۵ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می گردد و مالکی واحد ۵۰ متری با پارکینگ و انباری را در خیابان دوم نیروی هوایی با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد.

آپارتمانی ۵۳ متری با عمر ۵ ساله و پارکینگ در نواب قزوین ۲۸ میلیون تومان رهن داده می گردد و در رسالت ابتدای مجیدیه ۵۵ متری شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ۸۰۰ هزار تومان اجاره گذاشته شده است.

در سبلان شمالی واحدی ۵۳ متری طبقه دوم با عمر ۸ ساله ۴۴ میلیون تومان رهن کامل داده می گردد و در میدان سبلان ۵۱ متری با پارکینگ و انباری با ۱۶ میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان، اجاره می‌رسد.

در سعادت آباد واحدی ۵۵ متری، یکخوابه و لوکس با ۲۰ متر پاسیو ۶۸ میلیون تومان رهن تعیین شده است و در فلکه چایچی چهارراه شورا ۵۰ متری و یکخوابه ۴۵ میلیون تومان رهن داده می‌شود.

همچنین در شاهین شمالی برای واحدی ۴۷ متری با تمام امکانات بدون مالک و عمر ۷ ساله ۴۷ میلیون تومان رهن تعیین شده است و تهران نو خیابان وحیدیه واحدی ۵۳ متری با پارکینگ ۳۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود.

 

مهر

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.