فاز دوم گشت اقیانوس شناسی از ۲۵ آذر/ ادامه تحقیقات در شمال خلیج‌فارس

۲۰م آذر ،

دکتر وحید چگینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاز اول بزرگترین گشت تحقیقاتی اقیانوس‎شناسی خلیج‎فارس از ۲۶ آبان آغاز شد، افزود: در این تحقیقات با استفاده از تجهیزاتی که در فازمقدماتی در ایستگاه‌های تحقیقاتی نصب شده بود، نمونه برداریهای مورد نظر انجام شد.

رئیس موسسه اقیانوس شناسی با بیان اینکه این گشت تحقیقاتی ۱۱ آذرماه پایان یافت، اظهار داشت: با پایان یافتن فاز اول این گشت تحقیقاتی نمونه هایی که از این تحقیقات به دست آمد به آزمایشگاه منتقل شد.
 

کشتی هیدروگرافی برای اجرای تحقیقات اقیانوس‌شناسی


 

وی با اشاره به زمان بر بودن نتایج نهایی این تحقیقات، یادآور شد: داده های به دست آمده از این تحقیقات در طول یک سال استخراج و با قرار دادن آن در کنار داده های قبلی می توانیم اطلاعات کاملی از این تحقیقات به دست آوریم.
 

چگینی از آغاز فاز دوم این تحقیقات خبر داد و یادآور شد: فاز دوم تحقیقات اقیانوس شناسی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز از روز شنبه ۲۵ آذرماه آغاز خواهد شد.
 

وی ادامه داد: در فاز دوم کشتی تحقیقاتی به همراه گروه پژوهشی عازم شمال خلیج فارس خواهند شد.

رئیس موسسه اقیانوس شناسی به بیان بعضی از مشکلات در تحقیقات اقیانوس شناسی اشاره کرد و یادآور شد: این مشکلات ناشی از نوع شناور مورد استفاده در این تحقیقات بوده است. این شناور هر چند که شناور هیدروگرافی است ولی کاملا متناسب با تحقیقات در همه موارد تحقیقات اقیانوس شناسی نبود از این رو در تلاش هستیم تا با همکاری نیروی دریایی این مشلات را رفع کنیم.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.