فاز مطالعاتی طراحی نسل جدید سیستمهای مخابرات نوری به پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، این سیستم که نسل جدید و تکامل یافته سیستم DWDM ساخته شده در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات است، دارای قابلیت پیکربندی مجدد از راه دور خواهد بود و ظرفیت خط آن تا ۴۰ طول موج با سرعت GB/S10 و در چهار جهت است.

تجهیزات ROADM برای افزایش انعطاف پذیری فزود و فرود ( ADD-DROP) در گره ها و همچنین به هم اتصال دادن حلقه ها و یا ساختن توپولوژی مش مورد استفاده قرار می گیرد؛ سیستم مذکور قابلیتهای بسیار بالایی را به شبکه های ارتباط نوری اضافه می کند و گام بلندی به سوی شبکه های تمام نوری است.

تجهیزات ROADM تمامی پارامترهای اصلی شبکه های جدید نوری از جمله افزایش هرچه بیشتر ظرفیت، به حداقل رساندن تبدیلات نوری-الکتریکی و افزایش هوشمندی در لایه های نوری را تحت پوشش قرار می دهد.

امکان صنعتی کردن و افزایش قابلیت سیستم مذکور با توجه به اینکه نرم افزار مدیریت و کنترل آن به صورت کاملا بومی طراحی و پیاده سازی شده در صورت پشتیبانی از سوی استفاده کنندگان احتمالی آن وجود دارد.

انجام پژوهش های کاربردی برای تولید دانش فنی مربوط به فناوریهای نوین از ماموریت های اصلی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این موسسه تاکنون اقدامات مهمی در این راستا انجام داده است.

به گزارش مهر، سیستم مالتی پلکس فشرده طول موج نوری (Dense Wavelength Division Multiplexing) آخرین فناوری موجود برای افزایش بسیار شدید ظرفیت انتقال اطلاعات از طریق تارهای نوری بوده و پاسخگوی نیاز فراوان ترافیک سرویس های چند رسانه ای بر روی شبکه های زیرساخت کشور و نیز شبکه های بزرگ شهری و بین شهری است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.