فاز نخست فولاد چهار محال و بختیاری در سال ۹۴ افتتاح می‌شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

رئیس جمهوری:

فاز نخست فولاد چهار محال و بختیاری در سال ۹۴ افتتاح می‌شود

ایران > دولت – ممتازنیوز:
رییس جمهوری در جریان بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر روحانی ظرفیت و استعداد خوب کشور در حوزه فولاد را خاطرنشان ساخت و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود و ۱۰ درصد به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

رییس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر اینکه صنعت فولاد، صنعتی زیربنایی است و می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده بالایی از طریق رشد صنایع پایین دستی و زنجیره‌ای ایجاد کند، گفت: چهار محال و بختیاری از ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی استان غافل شد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به احداث راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این خط‌ راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.

دکتر روحانی گفت: با افتتاح این خط آهن فاصله فلات مرکزی به جنوب کشور کاهش می‌یابد.
مجتمع تولید فولاد چهار محال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس‌ جمهوری در جریان بازدید از مجتمع تولید فولاد چهار محال و بختیاری با توضیح کارشناسان و متخصصان در جریان روند پیشرفت و تکمیل این مجتمع تولیدی قرار گرفت.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.