فاز پایانی عملیات تعمیر و نگهداشت آسفالت بزرگراه های شهید همت، شهید زین الدین و شهید خرازی تا پایان مهرماه به سرانجام می رسد

فروردین ۱۴۰۳

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای فاز پایانی عملیات تعمیر و نگهداشت روکش آسفالت بزرگراه های شهید همت، شهید زین الدین و شهید خرازی به طول ۵۵ کیلومتر طی روزهای ۱۰ تا ۳۰ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر سید مازیار حسینی با اشاره به واگذاری کار تعمیر و نگهداری بزرگراه ها به مناطق شهرداری تهران از سال قبل، گفت: این امر با نظارت و راهبری اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق در معاونت فنی و عمرانی در حال نهادینه شدن و رسیدن به تکامل مطلوب است.
 
وی با اشاره به اقدامات متعددی که در ارتباط با مساله نگهداشت کیفیت بزرگراه های پایتخت در قالب نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران به انجام رسیده است، اظهار کرد: در گام اول، برداشت میدانی وضع موجود تمام بزرگراه های شهر صورت گرفت و نواقص آنها احصاء شد. بر اساس برداشت های میدانی، احجام کار برآورد و اسناد مناقصه توسط مدیریت طرح معاونت عمرانی تهیه شد و به تفکیک هر منطقه در اختیار آنها قرار گرفت تا در فرایند رسمی برگزاری مناقصات مورد استفاده قرار گیرد.
 
به گفته دکتر حسینی، این اقدام سبب شد که به رغم افزایش چشمگیر قیمت مصالح و دستمزد خدمات در سال قبل و سال جاری، عملا با تدقیق احجام کار و به کار گیری دستورالعمل های فنی تهیه شده توسط معاونت فنی و عمرانی در خصوص نحوه انجام کار به صورت استاندارد، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، برای آسیب ها و خرابی های متفاوت نیز نسخه های مرمتی متفاوت و متناسب از جمله درزگیری، لکه گیری، تراش و روکش منطقه ای، بازسازی لایه های خاکی آسیب دیده در بستر و … به انجام برسد و در مجموع، افزایش قابل ملاحظه ای در امتیاز شاخص فنی بزرگراه ها به دنبال داشته باشد.
 
معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اقدامات اساسی در تعمیر و نگهداری معابر و بزرگراه ها با توجه به شرایط فصلی معمولا از اواخر اردیبهشت ماه با کاهش بارش های بهاری و افزایش دما آغاز می گردد، افزود: این اقدامات تا آبان ماه که دما کاهش یافته و بارش های پاییزی آغاز می گردد، ادامه یافته و در طول فصل سرد سال نیز اقدامات عموما منحصر به تعمیرات اضطراری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری این قبیل اقدامات به سطح معابر شریانی درجه ۱ و ۲ نیز خواهد رسید، ابراز امیدواری کرد که سال آینده بتوان بودجه عملیاتی نگهداشت کل معابر شهر تهران را کاملا بر اساس یک روش استاندارد علمی و مبتنی بر برداشت های میدانی تنظیم و در لایحه بودجه سنواتی پیشنهاد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.