فاصله بین ایستگاه های اتوبوس استاندارد سازی می شود

به منظور تسریع و تسهیل در دسترسی شهروندان به شبکه حمل و نقل عمومی مسافت بین ایستگاه های اتوبوس در شمال تهران ساماندهی و استاندارد سازی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از شهرداری منطقه یک  مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک با اعلام این مطلب اظهار داشت : به جهت پوشش دهی مناسب شبکه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه تمام مسیر های اتوبوس رانی و تاکسی رانی مورد بررسی قرار می گیرد تا بهترین مسیرها و توقف گاه ها جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان انتخاب شود.
وی افزود: شبکه حمل و نقل عمومی منطقه باید به گونه ای طراحی شود که شهروندان با طی حداکثر ۳۵۰ متر به یکی از ایستگاه های حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند و بدانند در هر ایستگاه مدت زمان انتظار برای رسیدن وسیله نقلیه عمومی چقدر است.
یزدانی با اشاره به اینکه هوشمندسازی و ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی یک ضرورت است تصریح کرد: برنامه ریزی باید به گونه ای انجام شود که بتوانیم به شهروندان اعلام کنیم در هر ساعت از شبانه روز و هر ایستگاه چند دقیقه باید منتظر رسیدن  وسیله نقلیه عمومی باشند.
وی بهبود وضعیت پایانه های حمل و نقل عمومی و ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان را نیز در دستور کار قرار داد و خاطر نشان کرد : نظافت پایانه ها و ایستگاه های اتوبوس در طول مسیر ، همسطح سازی ، روشنایی و مکان یابی مناسب آنها از نظر فاصله های استاندارد زمان انتظار برای مسافرین مورد بررسی و ارتقاء قرار گیرد تا شهروندان بیشترین و اثر بخش ترین استفاده را از شبکه حمل و نقل عمومی داشته باشند.
همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک در خصوص اقدامات اجرا شده در شبکه حمل و نقل عمومی گفت : پایانه های ارم، نوبنیاد، شهید علیرضا افشاردر حال بازسازی است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه نمایند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.