فاصله داعش با کربلا

امنیت عراق خصوصا در شهرهای امامان شیعه با وجود تسلط داعش بربرخی شهرهای این کشور، تامین است و موضوع داعش چندان نگرانی مردم نیست.

به گزارش خبرآنلاین،برای بسیاری از زائران ایرانی و خانواده های آنها در زمان سفر به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین سوال این است که در شرایطی که داعش در بخشی از کشور عراق حضور دارد، آیا امنیت زائران اربعین تامین است؟

حتی برای بسیاری در ایران هنوز مشخص نیست که داعش دقیقا در چه جغرافیایی در حال جنگ با مردم عراق است. جستجوی میدانی و صحبت با مردم عراق نشان می دهد که در شهرهای نجف و کربلا اصولا موضوع هجوم داعش برای مردم از اهمیت بالایی برخودار نیست. از طرفی  وجود لایه های امنیتی فراوان در ورودی شهر نجف و خصوصا کربلا موجب شده است، موضوع حمله احتمالی داعش به عتبات مقدسه عراق منتفی باشد.

 عوامل محلی به خبرآنلاین گفته اند که حضور داعش درشهر موصل در استان نینوا، استان الانبار و شهرهای تکریت و صلاح الدین رودرو است.

شهر وضعیت
شهرالانبار نصف این شهر در اختیار گروهک داعش است
موصل کل این شهر در اختیار عوامل داعش است
صلاح الدین و تکریت در این شهرها جنگ تن به تن بین نیروهای عراقی و داعش وجود دارد


این تصویر گرافیکی هم نشان دهنده جغرافیای حضور داعش در کشور عراق است که اغلب در مناطق  اهل سنت است.
Vakonesh.Com   9bf31c7ff062936a96d3c8bd1f8f2ff31 فاصله داعش با کربلا

فاصله الانبار با ورودی های کربلا بیش از ۴۰ کیلومتر است که این فاصله با وجود لایه های امنیتی بالای موجود برای محافظت از این شهر، جای چندانی برای نگرانی درباره امنیت کربلا و نجف را به وجود نمی آورد.

The post فاصله داعش با کربلا appeared first on ممتاز نیوز | وب سایت خبری و سرگرمی ممتاز نیوز.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.