فاصله رشته‌های لوکس و ضعیف علوم پزشکی باید کاهش یابد

۲۶م اسفند ،

Picture 065.jpg

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم گام برداشتن در جهت عدالت آموزشی، گفت: باید عدالت در رشته‌های آموزشی برقرار شود، به گونه‌ای که رشته لوکس و ضعیف در علوم پزشکی وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالقاسمی در هفتادوششمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی، با بیان اینکه اقدامات مهمی در سال قبل برای تربیت نیروهای انسانی انجام شده است، تصریح کرد: شرایط خوبی برای داشتن نیروهای متخصص و فوق‌تخصص وجود دارد، البته باید نگاه تازهی در زمینه کیفیت نیروهای تخصصی داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت تربیت مدرس در دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: باید کادر علمی را از اساتید متعهد و باسواد تشکیل دهیم و تنها فارغ‌التحصیلان و متخصصان را به منزله استاد تربیت نکنیم، ضمن اینکه باید نگاه تازهی برای تربیت استاد استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم گام برداشتن در جهت عدالت آموزشی، تصریح کرد: باید عدالت در رشته‌های آموزشی برقرار شود، به گونه‌ای که رشته لوکس و ضعیف وجود نداشته باشد و رشته‌ها بر اساس علاقه‌مندی توزیع شوند و به رشته‌های مادر توجه بیشتری شود.

ابوالقاسمی در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای باشد که جایگاه بین‌المللی خود را در کشورهای اسلامی و منطقه به دست بیاوریم و از قابلیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم که این مسئله اراده محکمی را در سطوح بالای تصمیم‌گیری می‌طلبد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.