فاضلاب تهران بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین پروژه عمران شهری کشور است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

pics/1390/4/Photo/109.JPG

استاندار تهران گفت: طرح فاضلاب تهران، بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین پروژه عمران شهری کشور است.

به گزارش تفسیری ایسنا، مرتضی تمدن در جریان بازدید از پروژه‌ها و تاسیسات عمده شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه با تلاش مدیران و کارکنان شرکت آبفای استان تهران در دو سال اخیر، هم‌اکنون نیمی از جمعیت تهران زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار گرفته‌اند که رقم امیدوارکننده‌ای به شمار می‌آید.

وی تصریح نمود: هم‌اکنون چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر از ۹هزار کیلومتر شبکه فاضلاب تهران به طور کامل انجام شده است و ۳ هزار کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست که با توجه به انشعاب‌ها، شبکه، نوع عملیات و حجم آن، بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین پروژه عمران شهری در کشور محسوب می‌شود.

استاندار تهران همچنین در بازدید از طرح قمر بنی‌هاشم (ع) خاطرنشان نمود: این طرح که در واقع طرح جامع آب‌رسانی تهران است، با ۱۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری در اندازه‌های مختلف و با بها‌ای معادل ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که با اتمام آن، گام بلندی درجهت پایداری و یکسان‌سازی کیفیت و کمیت آب در تهران برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: افق این طرح ۳۰ ساله بود که با همت و برنامه‌ریزی آبفای استان تهران طی پنج سال به اتمام خواهد رسید و در پایان برنامه پنجم توسعه شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.