فاطمه راکعی: از این رفتار نمایندگان زن متعجبم

فاطمه راکعی، فعال زنان و دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در گفت‌وگویی به اظهارات برخی نمایندگان زن علیه معاون زنان رئیس‌جمهور واکنش نشان داده و گفته است تعجب می‌کنم از زنانی که به مجلس راه پیداکرده‌اند و عنوان نمایندگی مردم را به دوش می‌کشند تا این حد از مسائل روز دنیا و جامعه ما و از آن بالاتر مسائل بدیهی اسلام و قانون اساسی ما بی‌خبرند.

:

به گزارش سایت خبری ممتازنیوز ،‌ این شاعر و فعال فرهنگی افزود: تعجب من این است که بسیاری از اموری که نمایندگان مستقیم زنان باید بر دوش بکشند به گردن معاونت امور زنان افتاده، حال به‌جای تشکر، تذکر می‌دهند؟… هرچند این اولین بار نیست و بارها با حیرت شاهد بودیم که برخی از نمایندگان زن که خود نماینده مجلس‌اند کار زنان را بچه‌داری و خانه‌داری مطرح کرده‌اند. این‌یک تناقض آشکار در رفتار این نمایندگان زن است.
:
وی با تأکید بر این مطلب که «نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی نقش مضاعفی در تحقق برابری حقوق زن و مرد دارند» ابراز عقیده کرد که آنها تلاش خاصی برای پیشبرد آرمان‌های قانون اساسی و خواسته‌های ملی زنان نکرده‌اند، همچنین تلاشی هم برای ارائه طرح‌های به‌روز بر اساس تلا‌ش‌های نمایندگان قبلی نداشته‌اند.
:
اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز عملکرد شهین دخت مولاوردی در معاونت زنان ریاست‌جمهوری را مجموعاً مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی عملکرد یک فرد باید به مجموعه عوامل مرتبط با عملکرد او توجه داشت لذا نمی‌توان عملکرد مولاوردی را در معاونت زنان ریاست‌جمهوری بدون توجه به ساختار این نهاد ارزیابی کرد.
:
وی افزود: یکی از عوامل تضعیف‌کننده جایگاه این معاونت حضور نیروهای بعضاً غیر کارشناسی است که از دوران هشت‌ساله در این نهاد حضورداشته‌اند و مولاوردی به دلایلی مثل شخصیت خود که می‌خواهد از تعارض و درگیری به دور باشد و مباحث حقوقی و قانونی که مانع این کار است نسبت به‌جایگزین کردن نیرو‌های شایسته و متخصص اقدام نکرده است.
:
بروجردی ادامه داد: وقتی افراد توانمند و مؤثر در این حوزه جایگاه تعریف‌شده‌ای در این نهاد دارند – به خاطر حضور نیروهای باقی‌مانده از قبل – نمی‌توان انتظار داشت که مولاوردی در این نهاد پاسخگوی همه نیازهای زنان در جامعه باشد.
:
وی با تأکید بر اینکه بدون در نظر گرفتن این موانع نمی‌توان در خصوص عملکرد معاونت زنان ریاست‌جمهوری قضاوت کرد، گفت: به اعتقاد من منتقدان و معترضان که شامل نمایندگان مجلس و صداوسیما که ابزار آنها برای بیان نظارتشان است، با نگاه کارشناسی و برای حل مشکل به عملکرد این بخش نگاه نکرده‌اند و تذکر و اعتراضشان بیشتر سیاسی است.
:
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این در حالی است که مولاوردی برعکس این افراد همه تلاش خود را می‌کند تا حاشیه‌های سیاسی به مسئله رفع مشکلات زنان وارد نشود و قوانین و مقررات به مدد آید تا مسائل زنان حل شود.
:
بروجردی در پاسخ به این پرسش که با توجه به موانع موجود در معاونت زنان، شخص مولاوردی چطور کارکرده است؛ گفت: نقدی که می‌توان به او وارد کرد این است که اولویت‌بندی‌های انجام‌شده – در دولت قبل – در مورد مسائل زنان را پذیرفته است و کما فی سابق مسائل زنان سرپرست خانوار، خانواده و … در اولویت است. مقصود این نیست که این‌ها اهمیت ندارد اما باید توجه کرد مسائل ریشه‌ای‌تری مانند موضوعات مربوط به دختران جوان ازجمله اشتغال و تفریحات آنان و … نیز مهم است و باید موردتوجه قرار گیرد؛ زیرا بی‌توجهی به این مسائل موجب افزایش زنان سرپرست خانوار وزنان آسیب‌دیده در آینده خواهد شد.

نوشته فاطمه راکعی: از این رفتار نمایندگان زن متعجبم اولین بار در ممتازنیوز پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.