فالکائو: شاید در جام جهانی ۲۰۱۶ هم باشم!/ نتو: بازیکنی همچون فالکائو نداریم

۲۹ آبان ،

1923348_FULL-LND.jpg

دو ستاره تیم ملی فوتسال برزیل از شادی وصف ناپذیر خود بعد از قهرمانی در جام جهانی فوتسال گفتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتسال برزیل با پیروزی سه بر دو مقابل اسپانیا در فینال جام جهانی تایلند جام قهرمانی را برای پنجمین بار بالای سر برد.

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا گفت و گویی با نتو و فالکائو، دو ستاره برزیل انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

با سوال ساده ای آغاز کنیم. آیا این بهترین روز زندگی شما بود؟

نتو: بله، این هم نظر من است. از سال ۲۰۰۴ منتظر چنین روزی هستم. در دوره پیش دچار آسیب دیدگی‌ شدم و نتوانستم حضور داشته باشم. با خودم گفتم که آیا می‌شود جام جهانی را بالای سر ببرم. خانواده‌ام و تمام اشخاص نزدیک به من می دانند که این قهرمانی چقدر برای من ارزشمند است. برای رسیدن به این هدف تلاش بسیار بسیاری داشتم.

* درباره گل سوم صحبت کنیم. در آن لحظه چه چیزی به ذهن شما خطور کرد؟ چگونه توانستید تنها ۱۹ ثانیه پیش از سوت پایان چنین حرکتی کنید و گل پیروزی را برای برزیل به ثمر رسانید؟

نتو: به صراحت بگویم آن حرکت نهایت توان من بود. بر این باورم که هر دو تیم برای زدن ضربات پنالتی آماده شده بودند، اما من به خود گفتم، چرا آخرین تلاش خود را نکنم! به لطف خدا همه چیز آن گونه که می خواستم شد. وقتی توپ را وارد دروازه‌ کردم نمی دانستم چه کار کنم. کاملا هیجان زده شده بودم. در آن لحظه همسرم را در سکوها دیدم. می خواستم با او شادی‌ام را تقسیم کنم.

* دو تیم بازی بسیارزیبایی را به نمایش گذاشتند و احترام متقابلی نسبت به هم داشتند، این گونه نبود؟

نتو : کاملا درست است. احترام بسیار بسیاری برای تیم اسپانیا قائل هستم. به خوبی می دانستیم که تنها مسایل جزئی پیروز این بازی را معین خواهد کرد. اسپانیا و برزیل از بهترین تیم‌های حال حاضر فوتسال جهان می باشند. رقابت و احترام بین دو تیم همواره وجود داشته است.

* فوتسال نام «فالکائو» را به ذهن مردم می‌آورد. به نظر شما آیا فالکائوی تازهی در برزیل ظهور خواهند کرد یا جای خالی او احساس خواهد شد؟

امیدوارم که شاهد ظهور فالکائوی تازه باشیم. اما در حال حاضر چنین استعدادی نداریم. برزیل کشور بزرگی است و بازیکنان جوان و مستعد بسیاری دارد. امیدوارم که آینده درخشانی در انتظار فوتسال برزیل باشد.

** گفت و گوی فیفا با فالکائو

* موفقیت‌ها بسیاری را در فوتسال به دست آورده‌اید. این قهرمانی را چگونه می‌بینید؟

این قهرمانی جایگاه بالایی در نزد من دارد. چرا که احساس می‌کردم همه چیز برای من به پایان رسیده است. رهایی از مصدومیت و شرکت نکردن در بیشتر بازی‌ها به این قهرمانی‌ ارزش دو چندانی می‌بخشد، این آخرین جام جهانی برای من بود. به همین خاطر تمام تلاش خود را برای قهرمانی انجام دادم.

* آیا این تصمیم نهایی شما بود. امیدی برای حضور شما در ۲۰۱۶ وجود ندارد؟

این آخرین حضور من در جام جهانی بود. اما در سال ۲۰۱۶ اگر احساس توانایی در خود کردم چه بسا در تصمیمم تجدید نظر کنم، چرا که در فوتسال تعویض بدون محدودیت است و بازیکنان پا به سن گذاشته می‌توانند بازی کنند. طبیعتا کار سختی خواهد بود. به همین سبب قصد ندارم شرکت کنم. اما کسی چه می‌داند شاید شرکت کردم!

* درباره گلی که در فینال زدید صحبت کنید؟

در بازی فینال در شرایط بدی قرار داشتیم، از تیم حریف عقب افتاده بودیم و وقت بسیاری به پایان بازی باقی نمانده بود. زدن گل در آن دقایق این گونه بود که ستاره‌ای از آسمان در حال فرود آمدن بود و من باید آن را می‌گرفتم که خوشبختانه گرفتم. گل بسیار مهمی بود، چرا که سبب شد به بازیکنان در ادامه بازی اعتماد به نفس بیشتری‌ دهد .

* در مورد اسپانیا صحبت کنید.

همواره مقابل اسپانیا بازی‌های سختی داشته‌ایم. اگر به ۱۲- ۱۰ بازی اخیر برزیل با اسپانیا نگاه کنیم پی خواهیم برد که همواره تیم برنده از پیش مشخص نبوده است و به خاطر نمی‌آورم که تیمی با اختلاف یک گل بیشتر به پیروزی رسیده باشد. تمام دیدارهای دو تیم از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده است.

* آیا شاهد ظهور فالکائوی تازهی در فوتسال خواهیم بود؟

بدون شک برزیل بازیکنان جوان با استعداد بسیاری دارد. اما در حال حاضر فکر نمی‌کنم کسی آمادگی معرفی شدن به عنوان نماد برزیل در جهان را داشته باشد، ولی هم چنان که نتو گفت برزیل کشور فوتسال خیزی است و چه بسا در سال‌های آینده شاهد ظهور فالکائوی تازهی باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.