فاینانس ۳۴۰۰ میلیارد تومانی گازی

جام جم آنلاین: معاون وزیر نفت از آغاز بهره برداری ۲ خط لوله جدید گاز صادراتی ایران در سال ۹۲ خبر داد و اعلام کرد: با مشارکت بانک‌ها فاینانس ۳۴۰۰ میلیارد تومانی ۴ پروژه جدید گازی تامین شده است.

“جواد اوجی” درباره آخرین وضعیت توسعه صنعت گاز ایران، گفت: در حال حاضر ظرفیت انتقال گاز ایران با برخورداری بیش از ۳۴ هزار کیلومتر خط لوله و ۶۹ تاسیسات تقویت فشار گاز به بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه با اشاره به راه‌اندازی ۶۹ تاسیسات تقویت فشار گاز، تصریح کرد: همزمان با ساخت و راه اندازی خطوط لوله و تاسیسات جدید تقویت فشار گاز، گازرسانی‌های گسترده‌ای به شهر، روستاها، نیروگاه و واحدهای صنعتی انجام شده است.
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر وسعت شبکه گاز شهر و روستایی ایران به بیش از ۲۲۵ هزار کیلومتر افزایش یافته است، اظهار داشت: در شرایط فعلی بیش از ۱۵ میلیون و ۲۳۰ هزار مشترک در سطح کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ۹۲۰ شهر و ۱۲ هزار و ۵۰۴ روستا به شبکه ملی گاز متصل شده اند، تبیین کرد: همچنین هم اکنون ۶۹ نیروگاه کشور به شبکه سراسری گاز متصل شده اند.

فاینانس ۳۴۰۰ میلیارد تومانی ساخت ۴ پروژه گاز
 
وی در ادامه از آغاز بهره برداری از ۲ خط لوله اصلی صادرات گاز ایران به پاکستان و اروپا تا سال خبر داد و افزود: در شرایط فعلی عملیات ساخت و راه اندازی خط لوله شم سرارس ی از اهواز تا منطقه دهگلان از بیش از ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی این خط لوله اصلی گاز تا اردیبهشت ماه سال راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: همچنین خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان هم تا شهریور ماه سال آینده در مدار بهره بردایر قرار می‌گیرد.
 
اوجی با اشاره به تامین فاینانس احداث ادامه خط ششم حد فاصل اهواز-دهگلان و خط هفتم حد فاصل ایرانشهر-پاکستان و انشعابات چابهار و زاهدان، گفت: علاوه در مجموع برای ساخت این دو خط لوله گاز، توسعه پالایشگاه ایلام حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان منابع فاینانس داخلی تامین شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه همچنین فاینانس احداث ادامه خط ششم حد فاصل دهگلان- بازرگان به میزان یک میلیارد یورو توسط یک شرکت خارجی تامین شده است، تصریح کرد: علاوه بر این در دولت دهم به منظور افزایش ظرفیت صادرات و ارتقای پایداری شبکه گاز ایران ۲ خط لوله اصلی انتقال گاز طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شده است.
 
به گفته وی اجرای پروژه‌های خطوط انتقال گاز هفتم سراسری به طول ۹۰۴ کیلومتر حد فاصل عسلویه -بندرعباس- ایرانشهر و خط لوله شمال و شمالشرق حد فاصل شاهرود- سنگ بست– پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به طول ۵۰۰ کیلومتر در افزایش پایداری شبکه گاز بسیار تاثیر گذار هستند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.