فتنه‌ای که نتیجه معکوس داد

جام جم آنلاین: نویسنده و پژوهشگر عرب تأکید کرد، هدف از توهین به پیامبر اسلام (ص)، فتنه انگیزی بین مسلمانان و مسیحیان بود، امری که نتیجه معکوس داد و مسلمان را علیه آمریکا متحد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “عبدالباری عطوان” در مطلبی در روزنامه “القدس العربی”، با اشاره به اینکه تولید کنندگان این فیلم با توجه به حوادث قبلی در انتظار واکنش شدید مسلمانان بودند، نوشت: هدف از تولید این فیلم فتنه انگیزی و ایجاد درگیری و زد و خورد بین مسلمانان و مسیحیان در مصر و دیگر کشورهای عربی بود، ولی آنچه که اتفاق افتاد کاملا برعکس انتظار آنها بود.

عطوان افزود: در تظاهرات اعتراض آمیز مقابل سفارتخانه های آمریکا دیدیم که مسیحیان شانه به شانه برادران مسلمان خود حرکت کردند، و حتی اگر بگوییم برخی از آنها خشمگین‌تر بودند، مبالغه نکرده ایم.

وی تأکید کرد: این فیلم توهین آمیز و مشمئز کننده، پیروان همه مذاهب اسلامی را متحد کرد و همه اختلافاتی را که طی ماه های اخیر بین آنها به وجود آمده بود، از بین برد.

سردبیر روزنامه القدس العربی خاطرنشان کرد: یکی از نگهبانان کنسولگری آمریکا در بنغازی در پاسخ به این سئوال که چرا مانع از حمله به این کنسولگری و کشته شدن سفیر و سه دیپلمات آمریکایی نشده، تأکید کرد که با مسلمانان همدردی کرده است .. وی گفت که بین دو گزینه مسلمانان خشمگین و معترض به اهانت به اسلام و سفیر آمریکا و کنسولگری او، برادران مسلمانش را انتخاب کرده؛ زیرا اولین و آخرین پایبندی او پیامبر است و نه کنسولگری آمریکا و ساکنان آن.

عطوان با اشاره به اظهار تعجب وزیرخارجه آمریکا در خصوص حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی، گفت: هیلاری کلینتون و اکثر مراکز مطالعات و تحقیقات که مدعی آگاهی از امور اسلام و خاورمیانه هستند، این واکنش را درک نمی کنند؛ به همین دلیل کلینتون از واکنش لیبیایی ها که نیروها و هواپیماهای کشورش آنها را “آزاد” کردند، متعجب شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.