فتنه اخوان و یک بام و دوهوای امارات

برخی اعضای اخوان‌المسلمون امارات اخیرا اعتراف کرده‌اند در تلاش برای سرنگونی هیئت حاکمه و در دست گرفتن قدرت در این کشور بوده‌اند. 

به گزارش «ایران‌آباد»، این خبری است که امروز روزنامه امارات الیوم در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد و در ادامه افزود: ۶۰ نفر از اعضای اخوان المسلمون که اخیرا توسط نیروهای امنیتی امارات بازداشت شده‌اند، اعتراف کردند که این جنبش یک شاخه نظامی تشکیل داده است. 

این افراد گفته‌اند که هدف اصلی از تشکیل شاخه نظامی اخوان‌المسلمون امارات سرنگونی هیئت حاکمه و تشکیل حکومت دینی در امارات بوده است.

این منابع آگاه با اشاره به ممنوعیت فعالیت اخوان المسلمون در امارات اعلام کردند: شاخه نظامی اخوان المسلمون در امارات در سال ۱۹۸۸  تاسیس شده و در نظر داشته طی این سال‌ها از میان نظامیان بازنسشته اماراتی عضوگیری کند.

این خبر در حالی توسط یک روزنامه اماراتی منتشر می‌شود که دولت حاکم بر این کشور بیشترین مشارکت را در مسلح سازی اخوان‌ در کشور سوریه برای سرنگونی رژیم حاکم بر این کشور دارد.

افشای کشف یک محموله نارنجک ساخت سوئیس که از امارات به سوریه رفته بود باعث شد تا این کشور کوچک اروپایی عملاً ۱۷ قرارداد نظامی دیگر خود با امارات را لغو کنند، هر چند انتظار می‌رود که شیوخ حاکم بر این کشور در ادامه سیاست ضد سوری خود سلاح‌های بیشتری را به دست شورشیان مسلح برسانند.

امارات همچنین در یمن حامی بزرگ تشکل اخوان المسلمون این کشور است و در خلال انتقال قدرت در یمن، سعی کرد از حزب اصلاح در برابر انقلابیون حمایت کند. ائتلاف احزاب مخالف دولت علی عبدالله صالح، در حقیقت همه جزو جریان اخوان المسلمون محسوب می‌شدند که خواستار انتقال قدرت در این کشور و برکناری وی از قدرت بودند.

این احزاب در طرح موسوم به شورای همکاری همکاری خلیج فارس برای مقابله با انقلاب مردم یمن، مورد حمایت مستقیم امارات قرار داشتند و هر چند خود به عنوان ضد انقلاب وارد عمل شدند، اما بخشی از قدرت را در آینده از آن خود خواهند کرد.

در تونس، مصر، لیبی و فلسطین نیز اخوان المسلمون مورد حمایت امارات بوده و هستند، اما مخالفت عجیب ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی با این جریان علی‌رغم کمک‌های گفته شده خود جای سوال دارد.

دیر نیست آن روزی که شیوخ خلیج فارس با نیش زهرآلود ماری که خود در آستین پرورش داده‌اند، مسموم شده و راهی برای فرار از آن ندارد. این روزها، اخوان المسلمون در فکر جهانی کردن خود هستند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وقتی سیل سلاح و مهمات راهی سوریه می‌شود، ممکن است مقداری از آن هم برگشت بخورد و اگر روایت این روزنامه اماراتی صحیح باشد، این تازه اول شروع مسلح شدن مخالفان در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است و آنها خوب دریافته‌اند که حتی با ناامن کردن کشور می‌توان به چه خواسته‌هایی رسید. 


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.