فجر ۳۲ میزبان نمایش ˝خیال بی‌خیال˝ از اصفهان

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نگاهی به نمایش‌های استانی راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر/۱

نمایش ˝خیال بی‌خیال˝ به نویسندگی فاطمه مکاری و کارگردانی احسان فاضلی پس از درخشش در بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر مناطق، به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ممتاز؛ احسان فاضلی دربارهٔ علل انتخاب این نمایشنامه و دغدغه‌های موجود در متن که سبب بوجود آمدن انگیزه اجرای آن شد، با اشاره به وجود لایه‌های مختلفی که در نمایشنامه وجود دارد، گفت: اول اینکه وجود این لایه‌های فراوان در متن که در آنها به مسائل مختلفی پرداخته شده به طوری‌که این قابلیت را دارد تا تماشاگر را متقاعد ‌کند که تا انتها نمایش کار را دنبال کند و دوم کیفیت متن از نظر نگارشی به شکلی است که هم برای من به عنوان کارگردان و هم برای بازیگران، انگیزه‌های لازم را برای پرداختن ایجاد می‌کرد، دلائلی بود که سبب شدند من نمایشنامه “خیال بی‌خیال” را برا اجرا انتخاب کنم.

این کارگردان در ادامه دربارهٔ خط داستانی این اثر نمایشی نیز افزود: قصه نمایش “خیال بی‌خیال” از شب سالگرد ازدواج زوجی به نام خاطره و امید آغاز می‌شود و تمام داستان حول اتفاقی دور می‌زند که در آن شب روی داده است.

او دربارهٔ شیوه اجرایی این نمایش نیز گفت: نمایش “خیال بی‌خیال” از نظر شیوه اجرایی شاخصه‌های یکی نمایش سورئال را دارد اما به صورت کاملا رئال آغاز می‌شود و به مرور از فضای رئال فاصله گرفته و وارد فضایی ذهنی و سورئال می‌شود.

در نمایش “خیال بی خیال” به نویسندگی فاطمه مکاری و کارگردانی احسان فاضلی که مدت زمان اجرای آن ۶۰ دقیقه است، فرزاد قاسمی، امین زارع، آرام زنجانی و معصومه ماندنی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

گفتنی است، نمایش “خیال بی‌خیال” در بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر مناطق پانزده موفق شده جایزه اول کارگردانی، جایزه دوم بازیگری مرد (مشترکا برای فرزاد قاسمی و امین زارع)، جایزه سوم بازیگری زن (مشترکا برای آرام زنجانی و معصومه ماندنی)، جایزه سوم موسیقی و جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی را از آن خود کند.

لازم به یادآوری است که امسال از بیست‌و پنجمین جشنواره تئاتر مناطق، پانزده نمایش به عنوان آثار برگزیده موفق شدند به سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  راه پیدا کنند و بر اساس جدول برنامه‌های جشنواره امسال رو صحنه می‌روند.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با همت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و موسسه بین‌المللی تئاتر در قالب ۱۳ بخش از روز ۲۴ دی ماه تا ۱۲ بهمن ماه سالجاری برپا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.