فداکار: بدون هیچ دغدغه ای برای کسب بهترین نتیجه به پاریس می‌روم

۲۷ آبان ،

3[16].jpg

در آستانه مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه ملی پوش وزن ۸۴- کیلوگرم ایران می گوید که بدون هیچ دغدغه ای برای کسب بهترین نتیجه به این رقابتها می رود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از موفق ترین کاراته کاهای یکسال اخیر تیم ملی که با حضوری درخشان در رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۲ ازبکستان و مسابقات کاراته وان اندونزی و ترکیه خود را به عنوان یک مدعی جوان مطرح کرد، علی فداکار است، کاراته کایی که نشان داده که بسیار خوب می تواند فعل خواستن را صرف کند.

علی فداکار کاراته کای ۲۱ ساله اسلامشهری که الفبای این هنر رزمی را از رضا خوش سیما فرا گرفته در شرایطی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در پاریس فرانسه را تجربه می کند که مثل سایر همقطارانش در کومیته انفرادی برای اولین بار رقابتهای بزرگسالان کاراته جهان را تجربه می کند.

فداکار: هیچ دغدغه ای ندارم

ملی پوش وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: بعد از نوروز بود که به اردوهای تیم ملی آمدم و در چند مسابقه هم پیراهن پرافتخار تیم ملی بر تنم بود و توانستم برای کشورم موثر باشم. خوشبختانه اکنون در آستانه اعزام تیم به مسابقات جهانی همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: امکاناتی که فدراسیون برای ما فراهم کرده در حد بضاعت خوب بود و راضی هستم. آنها هر کاری که می توانستند انجام داده اند. امیدوارم با گرفتن نتیجه خوب جواب این زحمات را بدهیم. اکنون فقط باید به آینده و رو به رو فکر و نگاه کنیم چون قبل ها قبل است.

فداکار در مورد شرایط روحی اش گفت: آرامش بسیار خوبی دارم و بدون هیچ دغدغه فکری می روم که بهترین مدال را بگیرم.

ملی پوش وزن ۸۴- کیلوگرم ایران در مورد این که به عنوان جانشین جاسم ویشگاهی که مدال جهانی در این وزن در کارنامه دارد، به مسابقات جهانی می‌رود، گفت: برایم افتخار است که توانستم در وزنی که جاسم در آن بوده توانسته ام فیکس شوم چون بزرگان بسیاری در این وزن می باشند. کار من سخت تر از بعضی دیگر است چرا که جای یک فرد بزرگ آمده ام ولی امیدوارم نتیجه ای خوب بگیرم و کادرفنی را که هم در مسابقات آسیایی و هم در مسابقات جهانی به من اعتماد کرده است خوشحال کنم.

وی در پاسخ به این سوال که جانشین شدن به جای ویشگاهی روی او اثر می گذارد؟ افزود: برای رسیدن به پیراهن تیم ملی هرکسی باید زحمات بسیاری بکشد و من هم برای رسیدن به اینجا سختی کشیده ام و می خواهم بهترین مدال را بگیرم. ضمن آنکه مطمئنم با مدال گرفتن من ویشگاهی هم به عنوان یک ایرانی خوشحال خواهد شد. البته روی خودم استرس وارد نمی کنم که جانشین ویشگاهی شده ام بلکه کار خودم را در کمال آرامش اجام می دهم.

*علی فداکار در یک نگاه

سن: ۲۱ ساله

عناوین مهم:

جهانی: طلا جوانان جهان ۲۰۰۹

آسیا: طلا بزرگسالان آسیا ۲۰۱۲ / برنز امیدهای آسیا ۲۰۱۰

کاراته وان: طلا جاکارتا ۲۰۱۲ / نقره استانبول ۲۰۱۲

تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان جهان: ندارد

نظرات کارشناسان و قهرمانان در مورد علی فداکار:

* علیرضا سلیمانی( سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ مالزی و ۲۰۱۱ چین): فداکار بازیکنی با آینده ای روشن است که از بالانس بدنی و تکنیک خوبی بهره می برد.

*مسعود رهنما(سرمربی تیم ملی اعزامی به بازیهای ۲۰۱۰ گوانگجو): هیچ وقت این جمله او را فراموش نمی کنم. ۲ سال پیش وقتی از تیم بزرگسالان حذف شد گفت روزی با قدرت بر می گردم و نفر فیکس تیم ملی می شوم. او نشان داد که مرد عمل است. کاراته کایی کم حاشیه که فقط به موفقیت فکر می کند.

*احمد صافی( سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی): جوانی باتجربه و مسلط در تاتامی بر حریف ،که با طلای آسیا نشان داد که می توان به مدال جهانی او نیز امیدوار بود.

*نادر جودت( دارنده سه مدال طلای آسیا): بازیکنی باانگیزه که آرامش و اعتماد بنفس فوق العاده ای دارد. او اگر می خواهد در تاتامی جهانی موفق باشد باید بیش از قبل ابتکار عمل در مبارزه را در دست بگیرد. در کاراته کسی موفق تر است که هم فرصت طلب باشد و هم فرصت ساز و علی فرصت طلبی اش بیش از فرصت سازی اش است.

*مهدی سلطانی( دارنده مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۱): کاراته کایی بااراده، منضبط، با پشتکار،متین، مودب و باهوش که اگر بتواند بر جو مسابقات جهانی فائق آید مدال دور از دسترس اش نخواهد بود. علی باید یادش باشد که زیر فشار تحرک و پویایی خود را از دست ندهد.

*منصور حسن بیگی( قهرمان سال ۲۰۰۷ آسیا)یکی از خوبهای حال حاضر کاراته ایران؛ کاراته کایی با ذهنی بیدار و آمادگی جسمانی خوب که کلاً ضربات پا بسیار عالی اجرا می کند.

برخی از حریفان نامدار فداکار در این وزن رقابتهای جهانی فرانسه به شرح زیر است:

* اسلوبودان بتیویچ(صربستان)

سن: ۲۴ سال

عناوین مهم:

جهانی: طلا ۲۰۱۰

اروپا: برنز ۲۰۱۲، طلا ۲۰۱۱، نقره ۲۰۰۸

کاراته وان: ندارد

تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان جهان: دو دوره، ۲۰۰۸(حذف)، ۲۰۰۷ امیدهای جهان(حذف)

سابقه مبارزه با کاراته کاهای ایران: نادر جودت( برد ۲ بر صفر در مرحله دوم جهانی ۲۰۱۰) یک مبارزه منصور حسن بیگی در جام آزاد بلگراد ۲۰۱۰ ( برد یک بر صفر)

* یاوز کریم اوغلو(ترکیه)

سن: ۳۲ سال

عناوین مهم:

جهانی: نقره ۲۰۱۰، برنز ۲۰۰۴، نقره امیدهای جهان ۲۰۰۱

اروپا: طلا ۲۰۱۰،۲۰۰۹،۲۰۰۶ ، نقره ۲۰۰۸،۲۰۰۵، برنز ۲۰۰۴

کاراته وان: ندارد

تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان جهان: ۲۰۱۰(نقره)، ۲۰۰۸(حذف)، ۲۰۰۶(حذف)، ۲۰۰۴(برنز) و ۲۰۰۰(حذف)

سابقه مبارزه با کاراته کاهای ایران: یک مبارزه با علی فداکار در کاراته وان استانبول ۲۰۱۲ ( باخت ۴ بر صفر)، ۳ مبارزه با نادر جودت در جام وحدت و دوستی ۱۳۸۵(باخت ۲ بر صفر) دو مبارزه در مسابقات جایزه بزرگ استانبول ترکیه ۲۰۰۸( باخت یک بر صفر) ۲۰۱ ( باخت با رای داوران)

* دیه گو ونده شریک(بلژیک)

سن: ۲۸ ساله

عناوین مهم:

جهانی: نقره ،۲۰۰۶ برنز جوانان ۲۰۰۳

اروپا: طلا ۲۰۰۸، برنز ۲۰۰۷و۲۰۰۵ نقره ۲۰۰۶و۲۰۰۳

کاراته وان: نقره آلمان/ طلا پاریس

تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان جهان: ۴ دوره، ۲۰۱۰(حذف)، ۲۰۰۸(حذف)، ۲۰۰۴(حذف) و ۲۰۰۲(حذف)

سابقه مبارزه با کاراته کاهای ایران: جاسم ویشگاهی در جام وحدت و دوستی ۱۳۸۶( باخت ۵بر ۲)

* السلامودین الدروچف(روسیه)

سن: ۳۳ ساله

عناوین مهم:

جهانی: برنز ۲۰۱۰، نقره ۲۰۰۸

اروپا: نقره ۲۰۰۸، طلا ۲۰۰۷،۲۰۰۴ برنز ۲۰۰۲

کاراته وان: ندارد

تجربه حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان: ۲۰۱۰(برنز)،۲۰۰۸(نقره)، ۲۰۰۶(هفتم)، ۲۰۰۴(حذف)، ۲۰۰۲(حذف)، ۲۰۰۰(حذف)

سابقه مبارزه با کاراته کاهای ایران: یک مبارزه با منصور حسن بیگی در جام آزاد کرواسی ۲۰۰۶( برد ۳ بر یک)

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.