فدراسیونی که قوانین خود را فراموش می کند!

۲۱ آبان ،

اعتبار قانونی که در جلسه لیگ بسکتبال تصویب نشد؛

در حالی که صراحتا در جلسه پایانی سوپر لیگ بسکتبال جذب بازیکن سهمیه ملی به جای سهمیه خارجی دوم تأیید نشد، فدراسیون بسکتبال این پیشنهاد را در فاصله یک ماه اجرایی کرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، بحث سهمیه ملی شدن ۲۴ بازیکن برتر بسکتبال از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از کارشناسان، مربیان و بازیکنان این رشته مواجه شد و با جذب نشدن تعداد بسیاری از این بازیکنان در روزهای نزدیک به آغاز بازی ها، شخص محمود مشحون ، رئیس فدراسیون بسکتبال در جلسه پایانی سوپر لیگ موضوع را با مربیان مطرح کرد و با مثال زدن بازیکنانی مثل پویا تاجیک و حامد سهراب نژاد که با قرار گرفتن در لیست سهمیه ها دچار مشکل شده اند خواستار پیدا کردن راه حلی برای کمک به این بازیکنان شد.

اولین پیشنهاد مطرح شده در جلسه اضافه شدن تعداد سهمیه های هر تیم به چهار سهمیه بود که این موضوع مورد تأیید مربیان حاضر در جلسه قرار نگرفت.

پس از آن بعضی مربیان پیشنهاد جذب بازیکن سهمیه ملی به جای خارجی دوم را مطرح کردند اما مسئولان فدراسیون با مثال زدن باشگاه هایی مثل پتروشیمی بندر امام و فولاد ماهان که هر دو بازیکن خارجی خود را جذب کرده اند با این جریان مخالف بود و حتی رأی گیری مستقیم هم برای این پیشنهاد انجام نشد و تنها بحث حذف سهمیه خارجی دوم به رأی گذاشته شد.

اما با گذشت یک ماه از این جریان فدراسیون با فراموش کردن قانون تصویب نشده کارت بازی عرفان نساج پور را که به همراه بنیل کوچویی و یونس لاله زاده در بین سهمیه های ملی قرار گرفته بودند به عنوان سهمیه خارجی دوم پتروشیمی صادر کرد.

هر چند رفتارهای دو فصل اخیر با بازیکنانی مثل کوچویی و نساج پور منصفانه نبوده و قطعا این بازیکنان حق بازی در لیگ ایران را مثل سایر بازیکنان دارند اما سوال از فدراسیون بسکتبال اینجاست که اگر قرار بر عمل نشدن به قوانین تصویب شده در ابتدای لیگ است چرا این پیشنهادات به رای گذاشته شده و چرا اصل جریان سهمیه ها هر سال برقرار می شوند که مشکلات آن گریبان تیم ها و بازیکنان و خود فدراسیون را بگیرد.

گفتنی است، سال پیش هم جابر روز بهانی با وجود قرار داشتن در لیست سهمیه ها به یک باره به تیم فولاد ماهانی پیوست که سهمیه های خود را از پیش پر کرده بود./ق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.