فدراسیون از برگزاری لیگ برای تکواندوکاران ناشنوا استقبال کرد/احتمال عدم اعزام بانوان به المپیک وجود دارد

۰۹م آذر ،

رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان از برگزاری لیگ برای تکواندوکاران ناشنوا خبر داد و اظهار داشت: بخشنامه مربوط به این مسابقات را به فدراسیون ارسال و خوشبختانه مسئولان نیز با این مسئله موافقت کرده اند.

اوجانی رئیس انجمن تکواندو کاران ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تکواندو کاران ناشنوا طبق برنامه ای که طراحی و به فدراسیون ارسال کردیم قراراست از ۲۴ آذرماه سال جاری برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ بلغارستان اولین اردوی آمادگی خود را برپا کنند.

وی ادامه داد: تکواندوکاران ناشنوا مدت بسیار است که در تمرینات و اردوهای مشترک حضور نداشته اند بنابر این اطلاعات دقیق از تعداد تکواندوکاران ناشنوا در استان های مختلف در اختیار نداریم.

اوجانی افزود: از طریق فدراسیون ناشنوا پیوند اعضا و بیماران خاص برای شناسایی تکواندوکاران و برنامه ریزی صحیح به استان های کشور فراخوان زده ایم تا در صورت حضور تکواندوکاران علاقمند و مطرح، آن ها را به فدراسیون معرفی کنند.

رئیس انجمن تکواندو ناشنوا ادامه داد: مسئولان فدراسیون درصدد اعزام قدرتمند تمی های ناشنوا به مسابقات بلغارستان می باشند از این رو تمام تلاش خود را برای تقویت تیم های ملی فعال این حوزه به کار گرفته اند و در حد توان فدراسیون امکانات مناسب و شرایط ایده آل را برای برپایی مناسب اردوهای و اجرا برنامه های طراحی شده فراهم می‌کنند.

اوجانی تصریح کرد: در برنامه ی مذکور از مسئولان فدراسیون در خواست برگزاری مسابقات لیگ کشوری برای تکواندوکاران ناشنوا کرده ایم، سرپرست فدراسیون و سایر اعضای فعال با طرح پیشنهاد های مسئولان انجمن تکواندو موافقت کردند البته آن ها به برگزاری در سال ۹۲تأکید بیشتری داشتند.

وی افزود: علی رغم اینکه مسئولان فدراسیون شرایط برگزاری لیگ در سال ۹۲ را مناسب تر ارزیابی کردند اما با توجه به اینکه تکواندوکاران ناشنوا در مردادماه سال ۹۲ مسابقات المپیک ۲۰۲۴ را پیشرو دارند لذا پس از صحبت هایی که با علیمرادی سرپرست فدراسیون انجام دادیم مقرر شد در صورتی که شرایط برگزاری مسابقات فراهم  شود مسابقات کشوری لیگ تکواندو ناشنوا  را از دی ماه سال جاری برگزار کنیم.

رئیس انجمن خاطر نشان کرد: پیش از تغییرات در فدراسیون ناشنوا ۵ تیم برای حضور در مسابقات لیگ کشوری اعلام آمادگی کردند و حال پس از گذشت زمان طولانی دوباره دوباره به هیأت های استانی برای شرکت در مسابقات لیگ فراخوان می زنیم تا تعداد دقیق تیم های شرکت کننده بصورت قطعی مشخص شود.

اوجانی فزود: طبق برنامه طراحی شده اولین بازی لیگ تکواندو  در استان تهران برگزار میشود و سپس در استان های پیشنهادی که شرایط برگزاری مسابقات و میزبانی مناسب را دارا باشند رقابت های لیگ پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات لیگ برای تکواندو کاران از جهات مختلف حائز اهمیت است علاوه بر اینکه از لحاظ سطح فنی در شرایط مناسبی قرار می گیرند و از شرایط مسابقات شناخت و آگاهی کسب می کنند. سبب افزایش انگیزه خود باوری و کسب تجربه نیز برای آنها می گردد به طور حتم فاکتورهای فوق در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ برای تکواندو کاران ناشنوا دستاوردهای مهم در بر دارد اگر چه سطح مسابقات المپیک به هیچ عنوان قابل قیاس با مسابقات داخلی نیست.

اوجانی افزود: مسئولان انجمن تکواندو همانند مردان برای بانوان تکواندو کار نیز برنامه هایی را برای حضور پر قدرت در مسابقات المپیک طراحی کردند البته با توجه به اینکه آمار دقیقی از بانوان فعال در این حوزه در اختیار نداریم از طی فراخوانی آنها را به همکاری و حضور در مسابقات قهرمانی کشوری دعوت می کنیم.

وی افزود: پس از فراخوان و معرفی بانوان تکواندو کار ناشنوا در صورتی که تعداد نفرات به حد نصاب رسد برای آنها مسابقات قهرمان کشوری در ۲۴ آذر ماه سال جاری برگزار می کنیم و در پایان نیز نفرات برتر را برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب و دعوت می کنیم.

رئیس انجمن تکواندو تصریح کرد: شرایط بانوان تکواندو کار مشابه مردان نمی باشد از اینرو در اعزام آنها به مسابقات المپیک  ۲۰۲۴ بلغارستان دچار تردید هستیم در صورتی که موفق به انتخاب نفرات برتر از میان علاقه مندان و شرکت کنندگان در مسابقات شویم در این صورت به طور حتم تیمی قدرتمند را عازم مسابقات المپیک کنیم.

اوجانی ادامه داد: مسابقات المپیک بانوان تکواندو کار ناشنوا در مسابقات ۲۰۲۴ در چهار وزن برگزار می گردد از این رو اگر فقط ۲ تکواندو کار بانو حرفه ای و سطح بالا را پرورش دهیم به طور حتم ورزشکار تیم ملی بانوان را به مسابقات اعزام می کنیم در غیر این صورت علی رغم میل باطنی مجبور هستیم فقط تیم های مردان را اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: یک روزی تیم ملی مردان تکواندو کار در ابتدا با تعداد بالایی برپا می گردد سپس در مراحل بعدی تعداد بسیاری از تکواندو کاران که شرایط حضور در تیم ملی را ندارند از اردو جدا شوند و در نهایت اردوهای پایانی و متصل به اعزام با نفرات به تیم اصلی برپا می گردد.

اوجانی افزود: با توجه به ادغام کامل تیم پیوند اعضا بیماران خاص با حوزه ناشنوایان از این پس مسعولیت برنامه های ورزشکاران پیوند اعضا بیماران خاص نیز بر عهده مسعولین انجمن ناشوایان است از این رو با توجه به مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضا درصد شناخت از تکواندو کاران این حوزه نیز مستقیم از آنجا که شناخعتع و آگاهی از روند و چگونگی تیم ملی تکواندو پیوند اعضا کلیه ندارم لذا از مسئولان فدراسیون درخواست کردم و اطلاعات کامل به این حوزه را در اختیار من قرار دهند تا برنامه های دقیقی برای ورزشکاران این حوزه نیز طراحی کنیم./با


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.