فرآورده های دامی دارای نشان دامپزشکی می شوند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در راستای تضمین کیفیت فرآورده های دامی، نشان دامپزشکی بر این فرآورده ها نصب می شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ˈمحسن دستورˈ روز شنبه در مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی در تهران برگزار شد، افزود: سازمان دامپزشکی تضمین کیفیت را در اولویت برنامه های خود قرار داده و در این راستا راهکارهای مختلفی را دنبال می کند تا تاثیر فعالیت های خود را بر سلامت و کیفیت محصول داشته باشد.

 

وی با اشاره به رونمایی از نشان دامپزشکی اظهار داشت: به رغم این که، مجموعه دامپزشکی بیش از یک قرن سابقه تشکیلات رسمی دارد، اما تاکنون نشان دامپزشکی وجود نداشته است.

 

به گفته دستور، نشان دامپزشکی می تواند کمکی باشد تا محصولی که به دست مصرف کننده می رسد، نشانه گذاری شده و قابلیت رهگیری از تولید تا زمان مصرف را داشته باشد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برنامه دولت برای تقویت تولیدات داخلی گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از مواد اولیه ای که پیش از این از خارج از کشور وارد می شد، در داخل تولید می شود.

 

به گفته وی، برخی از این اقلام که مصرف بالایی دارد به طور کامل در داخل کشور تولید می شود و تحریم های اعمال شده نیز در این زمینه تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از تصویب و ابلاغ آیین نامه مبارزه با بیماریهای دامی خبر داد و گفت: این مصوبه که اواخر سال گذشته به تصویب رسید، می تواند نقش مهمی در مبارزه با بیماریهای دامی داشته باشد.

 

وی با بیان این که، سازمان دامپزشکی به دنبال عرضه هدفمند محصولات دامپزشکی است، اظهار داشت: در همین راستا داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی می شود.

 

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در حال حاضر داروهای دامپزشکی گیاهی از نظر تعداد و انواع با داروهای گیاهی که مصرف انسانی دارد، برابری می کند.

 

وی مشترک سازی فعالیت های دامپزشکی را از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و افزود: در این ارتباط دستورالعمل های مربوطه در قالب مقررات ملی دامپزشکی تدوین شده و این مقررات از این به بعد به صورت یکدست ابلاغ، اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

 

به گفته دستور، تاکنون ۲۰ مورد از این دستورالعمل ها اجرایی شده است و بقیه دستورالعمل ها نیز در دست تهیه می باشد.

 

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.