فرآوری یکصد و ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور


فرآوری یکصد و ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

۱۵:۰۲ (سه شنبه ۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

یکصد و ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور فرآوری می شود.

 معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی فرآوری شده در کشور تولید می شود و بازار گنجایش بیش از این مقدار را ندارد.

سید رحیم سجادی در جلسه اجرایی ستاد توسعه بخش کشاورزی گلستان افزود: در یک برنامه مدون برای کل کشور افزایش ۲۴ میلیون تنی محصولات فرآوری شده پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در سال۹۰ اعتبارات استان گلستان در بخش کشاورزی ۴٫۵ برابر به نسبت سال قبل افزایش یافته است و این افزایش در حالیست که متوسط افزایش اعتبارات بخش کشاورزی در کشور دو نیم برابر شده است.

وی افزود: اعتبارات ملی استان گلستان در سال ۸۹ نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته با افزایش به ۴۷ میلیارد تومان رسیده است، از این میزان بیش از ۴۰ میلیارد تومان ان تخصیص یافته است و در حال پیگیری برای تخصیص کامل آن هستیم.

وی یادآور شد: به صنایع تبدیلی درکشور توجه ویژه و خاصی می شود و با عنوان توسعه دهنده بخش کشاورزی به آننگاه می شود.

سجادی در ادامه گفت: اگر می خواهیم از این مقطع عبور کنیم باید به صنایع تبدیلی توجه کنیم زیرا این صنایع برگردان ارزش افزوده به بخش کشاورزی را در پی دارد.

سجادی تصریح کرد: باید به سمت بازار محوری پیش برویم تا بتوانیم برای این محصولات بازار فروش مناسب پیدا کنیم.

وی با اشاره به سایت پرورش میگو گمیشان گفت: تولید هفت هزار تن میگو و اشتغال ایجاد شده در این بخش در استان یک فرصت طلایی را ایجاد می کند.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: با توجه به کمبود نقدینگی در بخش زیر ساخت ها واگذاری این بخش در هزینه و قیمت تمام شده تاثیر منفی می گذارد.

وی تاکید کرد: محصولات تولید شده در سایت گمیشان، صادراتی است.

سجادی یادآور شد: تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان، در حال مطالعه و بررسی است که فرصت خوبی را در خلیج گرگان ایجاد می کند.

.

.

.

.

..

.

.

باشگاه خبرنگاران


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.