فراخوان اولین ˝سوگواره ملی تعزیه˝ به شکل رقابتی در راه است

۰۷م آذر ،

مدیر دفتر تعزیه خبر داد:

مدیر دفتر تعزیه از انتشار یافتن فراخوان اولین سوگواره ملی تعزیه در قالب تعزیه و با تکیه بر تنوع‌ و وجود نمادهای مختلف عزاداری ائمه اطهار(ع) در آذرماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلین رحیم جعفری، مشاور میر اداره کل هنرهای نمایشی و مدیر دفتر تعزیه در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: فراخوان اولین سوگواره ملی تعزیه و با تکیه بر تنوع‌ و وجود نمادهای مختلف عزاداری ائمه اطهار(ع) در آذرماه سال جاری منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین سوگواره ملی در بخش های مختلف و به شکل رقابتی در سطح داخلی برگزار می‌شود و هم‌اکنون مشغول رایزنی با همکارانمان در اداره کل هنرهای نمایشی در راستای تعیین و تنظیم بودجه سوگواره و برنامه ریزی آن قرار داریم.

جعفری با اشاره به سفر اخیر مدیرکل هنرهای نمایشی و مشاور اجرایی معاونت هنری به استان مرکزی بیان کرد: البته توافقاتی نیز در زمینه میزبانی استان مرکزی برای برگزاری اولین “سوگواره ملی تعزیه” انجام شده است. این توافقات به شکل مکتوب در اختیار دفتر تعزیه قرار گرفته است تا براساس آن مقدمات برگزاری این سوگواره کارشناسی و برنامه‌ریزی شود که این امر مستلزم تشکیل جلساتی با مدیرکل هنرهای نمایشی و سایر کارشناسان و پیشکسوتان تعزیه است.

گفتنی است، ویژگی‌ها، تنوع‌ و جذابیت‌ نمادهای مختلف عزاداری، جایگاه و اهمیت نماد‌ها در فرهنگ عزاداری مردم،
به تصویر کشیدن تفاوت‌ها و گوناگونی قومیتی و تمامی خلاقیت های ممکن در عرصه هنرهای نمایشی محوریت برگزاری این دوره از سوگواره خواهد بود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.