فراخوان بان کی مون برای افزایش آگاهی نسبت به خطرمواد مخدر

۰۴ تیرماه ۱۳،
ممتاز نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن، تمامی دولت ها، رسانه ها و جامعه مدنی را فرا خواند تا هرآنچه ممکن است
برای افزایش آگاهی نسبت به خطر ایجاد شده به وسیله مواد مخدر انجام دهند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن،۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ برابر با ۵ تیرماه جاری تمامی دولت ها، رسانه ها و جامعه مدنی را فرا خواند تا هرآنچه ممکن است برای افزایش آگاهی نسبت به خطر ایجاد شده به وسیله مواد مخدر انجام دهند و کمک نمایند تا مانع سود بردن اشخاص از استفاده از آنها شوند.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

 امسال دیداری از مرکز بازپروری سان پاتریکنانو در شمال ایتالیا داشتم، جایی که  درآن  یک هزار و ۲۰۰ مرد و زن جوان از ۲۸ کشور فرا می گیرند چگونه خود را از بند نفرین اعتیاد رها نمایند تا بتوانند از زندگی مولد و با منزلت لذت ببرند. مسیر آنان آسان نیست. نیاز به شهامت، تعهد و دلسوزی مدد کاران متعهد دارد. اما اعضای این جامعه الهام بخش درک می نمایند که خوشوقت می باشند. در سراسر جهان مواد مخدر تهدیدی علیه سلامت و رفاه جوانان، کودکان خانواده ها و جوامع است و میلیارد ها دلاری که از راه تجارت مواد مخدر و فساد تولید می گردد سبب تقویت توان شبکه های جنایی و ایجاد وحشت و بی ثباتی  می گردد.

قاچاق غیرقانونی مواد مخدر مانع واضحی در برابر توسعه است. این مشکل فرامرزی به  پاسخ محکم و هماهنگ نیروی انتظامی در داخل و بین کشور ها نیاز دارد. رویارویی با جنایت سازماندهی شده و قاچاق مواد مخدر مسئولیتی مشترک است. اما حاکمیت قانون تنها بخشی از این معادله است. برای مثال به کشاورزان وابسته به کشت گیاهانی که مواد مخدر از آن ها به دست می آید مانند کوکا، ماری جوانا و تریاک، باید منبع درآمد جایگزین ارائه گردد و در عین حال به مصرف کنندگان مواد مخدرباید به جای انگ زدن، کمک شود.
 
رویکردی حقوق بشری و علمی در زمینه بهداشت همگانی تنها راه صحیح برای جلوگیری و درمان اعتیاد، همچنین عواقبت مرتبط آن مانند انتقال اچ آی وی از راه تزریق غیر ایمن است. ما باید تهدیدهایی مانند مشکل نوظهور مواد مخدر روانگردان را حل نماییم که بسیاری از آن ها تحت کنترل بین المللی نیستند. جوانان به ویژه باید نسبت به خطرات این گونه مواد مخدر آگاه شوند.

در این روز بین المللی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن اینجانب تمامی دولت ها، رسانه ها و جامعه مدنی را فرامی خوانم تا هرآنچه ممکن است برای افزایش آگاهی نسبت به خطر ایجاد شده به وسیله مواد مخدرانجام دهند و کمک نمایند تا مانع سود بردن اشخاص از استفاده از آنها شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.