فراخوان دومین گردهمایی ادبیات تطبیقی ایران

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فراخوان دومین گردهمایی ادبیات تطبیقی ایران انتشار یافت.

به گزارش ممتاز نیوز؛ دومین گردهمایی ادبیات تطبیقی ایران به همت خانه هنرمندان ایران و با همکاری دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات خارجی دانشگاه آزاد واحد مرکز، انجمن ادبیات تطبیقی و انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.

در فراخوان انتشار یافته این گردهمایی آمده: ادبیات تطبیقی، روابط عمومی و روابط بین الملل ادبیات محسوب می گردد. به بیان دیگر نماینده ادبیات برای گفت و گو با سایر دانش ها و ادبیات سایر فرهنگ هاست. کارکرد ادبیات یک فرهنگ برای گفت و گو با ادبیات فرهنگ های دیگر اولین کارکرد این رشته تلقی می گردد و در این مورد نوشته های بیشماری در گوشه و کنار جهان همچنین در ایران ارائه شده است. اما نقش ادبیات تطبیقی در گفت و گوی بینارشته ای که کارکردی نسبتا تازهتر به حساب می آید، هنوز به ویژه در جامعه علمی ایران چنانکه بایسته است مورد تامل قرار نگرفته است.

به همین رو این موضوع به عنوان موضوع اصلی دومین همایش “ادبیات تطبیقی ایران” انتخاب شده است. از آن جایی که بررسی همه جانبه روابط بینارشته ای ادبیات تطبیقی در یک گردهمایی ممکن نیست، گردهمایی حاضر علاوه بر مسائل کلان مربوط به چنین روابطی بر روی رابطه میان فلسفه و ادبیات تاکیدی ویژه دارد.

گرچه با توجه به موضوع مورد نظر، این گردهمایی می‌تواند محورهای گوناگونی داشته باشد اما برای نمونه محورهای زیر معرفی می شوند:

– ادبیات تطبیقی و عصر بینارشته ای (موضوع عمومی)

– دانش های تطبیقی و روابط بینارشته ای

– ادبیات تطبیقی و روابط بینارشته ای

– ادبیات تطبیقی و علوم انسانی

– ادبیات و فلسفه (موضوع ویژه)

– نظریه های مربوط به مناسبات ادبیات و فلسفه

– نقش ادبیات تطبیقی در تعامل میان ادبیات و فلسفه

– ادبیات تطبیقی و فلسفه تطبیقی

علاقه‌مندان برای شرکت در دومین گردهمایی ادبیات تطبیقی ایران می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا پایان آذر به پست الکتریکی clcongress2@sbu.ac.ir ارسال نمایند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.