فراخوان سراسری برای دریافت نظر کارشناسی درباره استراتژی معدن

همه صاحبنظران بخش معدن و صنایع معدنی از امروز به مدت دو هفته می‌توانند با ورود به پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، نظرهای خود را درباره سند استراتژی معدن اعلام کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا) ،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: تمام دست اندرکاران بخش معدن و صنایع معدنی می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی www.mimt.gov.ir  ضمن مطالعه نسخه مدیریتی سند استراتژی معدن، پیشنهادها و انتقادهای خود را درباره بخش‌های مختلف اعلام کنند و در اختیار گروه تدوین قرار دهند.

وجیه اله جعفری به تمامی کارشناسان و صاحبنظران اطمینان داد: گزارش هایی که در این مدت دریافت می‌شود مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد و درصورت تصویب، در سند استراتژی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ویرایش شماره ۴ استراتژی معدن پس از ماه‌ها کار کارشناسی آماده شده است ، گفت : اواخر سال گذشته ویرایش شماره ۳ استراتژی تحویل داده‌ شد که از همان موقع تا امروز این سند در جلسات مختلف کارشناسی شده و مورد نقد و بررسی نهاد‌های اثرگذار بخش معدن مثل انجمن‌ها، تشکل‌ها، مراکز تخصصی و تحقیقاتی و همچنین اشخاص صاحبنظر مانند کارشناسان و استادان دانشگاهی قرار گرفته است.

جعفری تاکید کرد: این سند اگرچه بارها مورد ارزیابی قرار گرفته است، اما همچنان این فرصت و ظرفیت وجود دارد که بازهم مورد نقد و بررسی قرار گیرد. از همین رو از تمامی دست‌اندرکاران بخش معدن، دانشجویان، کارشناسان این بخش که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند درخواست می‌کنیم ضمن مطالعه این سند ، نظر خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما اعلام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی کار تدوین تمام و از استراتژی معدن رونمایی می‌شود، گفت: کار ما به هیچ وجه با رونمایی از استراتژی تمام نمی‌شود، بلکه این تازه آغاز کار است.
جعفری اظهار داشت : یکی از ویژگی‌های سند استراتژی معدن پویایی و قابلیت به روز رسانی آن است و هیچ گاه کار به‌روز رسانی استراتژی را تمام شده قلمداد نمی‌کنیم.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت ادامه داد: برنامه ‌ریزی کرده‌ایم پس از دریافت نظرهای کارشناسانی که در داخل یا خارج از کشور حضور دارند و تا به حال امکان حضور آنها در جلسات نقد استراتژی فراهم نشده است برای بررسی این نظرها اقدام و پس اعمال آنها در سند،‌ از استراتژی معدن رونمایی کنیم./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.