فراخوان سمینار ˝گاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز˝ انتشار یافت

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

فراخوان سومین سمینار ˝نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز˝ توسط مرکز ملی استیژ ایران انتشار یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، این سمینار با تمرکز بر تأثیرهای کاربردی درام بر دنیای کودکان و نوجوانان و با هدف دست‌یابی به آخرین پژوهش‌های این حوزه‌ی تخصصی ۲۰ و ۲۱ خرداد سال ۹۳ برگزار می‌‌شود.

بر همین اساس، از تمامی علاقه‌مندان، پژوهش‌‌گران، دانشجویان، اساتید و مربیان تئاتر کودک و نوجوان دعوت می‌‌شود تا با ارایه پژوهش‌های خود در این خصوص در ارتقای سطح علمی تئاتر کودک و نوجوان کشورمان سهیم باشند.

در عین حال، زمان ارسال چکیده‌ها و فرم شرکت در سمینار ۲۰ آبان ۹۲، اعلام نتایج بررسی چکیده مقاله‌ها ۱۰ آذر ۹۲ و ارسال مقاله‌‌ها تا تاریخ ۲۰ فروردین سال ۹۳ اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند پژوهش‌های خود را طبق زمان‌بندی مشخص و متناسب با محورهایی همچون ارزش‌های فنون تازه و ضرورت تجربه‌های شکلی تازه در تئاتر کودک و نوجوان، شناخت مخاطب در تئاتر کودک و نوجوان، کاربردهای نمایش مانند تعلیم و تربیت، درمانگری و اوقات فراغت و روش‌های دسترسی آسان به تئاتر کودک و نوجوان به دبیرخانه سمینار ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، با توجه به آن‌که در نظر است متن کامل تمامی مقاله‌های پذیرفته شده در مجموعه‌ای منتشر شود به منظور هماهنگی در تدوین و چاپ مجموعه مقاله‌ها، رعایت دستورالعمل‌ بخش‌های مقاله به ترتیب شامل عنوان، چکیده، مقدمه، مواد و روش تحقیق، نتایج و بحث، نتیجه‌گیری، تشکر و قدردانی (اختیاری)، مراجع، جداول، شکل‌ها و نمودارها برای تهیه و ارسال مقاله پیشنهاد می‌شود.

در عین حال، ساختار مقاله باید دارای مشخصاتی همچونچکیده (بیان هدف اصلی از انجام تحقیق و شرح مختصر با روش تحقیق و نتایج دریافت شده)، واژه‌های کلیدی (ارایه‌ی تعدادی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های فارسی مقاله)، مقدمه (تشریح موضوع، مرور کوتاه بر پژوهش‌های دیگران، بیان اهمیت پژوهش و دلایل انجام آن) و مواد و روش تحقیق (مواد مورد استفاده، آماده‌سازی، فعالیت‌های به انجام رسیده، تجهیزات و آزمون‌های اجرا شده) باشد.

همچنین، نتایج و بحث (ارایه‌ی نتایج، دست‌آوردها و اهم یافته‌های پژوهش همراه با تجزیه و تحلیل آن‌ها)، مراجع (به ترتیب ارجاع شده در متن و بر اساس الگوی ارایه شده در این دستورالعمل، مراجع معرفی می‌شوند) و جدول، نمودار (جداول و شکل‌های مرتبط با موضوع تحقیق که به اثبات و درک بیشتر موضوع پژوهش کمک می‌کند) از دیگر مشخصات ساختار مقاله به شمار می‌رود.

بر همین اساس، شرایط عمومی این فراخوان شامل ارسال فرم تقاضای شرکت کنندگان، سوابق پژوهش‌گر، سه نسخه از چکیده مقاله‌ها (برای مرحله اول)، فایل word اثر، ارسال یک مقاله توسط هر شرکت کننده و فایل عکس پرسنلی است.

گفتنی است آثار پژوهش‌گران منتخب پس از قرائت اثر در سمینار در قالب کتاب مجموعه مقاله‌های سومین سمینار نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.