فراخوان مالکان املاک/صدور اسناد جدید مناطق زلزله‌زده

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به فارس گفت: با توجه به تجربه زلزله بم و مناطق جنگی مانند خرمشهر، مشکلی برای صدور اسناد مالکیتی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی وجود ندارد.احمد تویسرکانی درباره صدور اسناد مالکیت برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هیچ مشکلی از جهت صدور اسناد جدید بعد از بازسازی این مناطق برای ساکنان نداریم. وی با بیان اینکه طرح کاداستر در این منطقه انجام شده است گفت: با توجه به تجربیات قبلی خود در مناطق جنگی مانند خرمشهر و زلزله‌زده مانند بم، خوشبختانه مشکل خاصی در صدور اسناد جدید مالکیتی نداریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به قانون جدید سنددار کردن و تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سندرسمی افزود: به زودی در این‌باره یک فراخوان عمومی خواهیم داشت. تویسرکانی ادامه داد: برای ساختمان‌ها و اراضی که فاقد سند رسمی بوده و سند عادی داشتند، اعلام عمومی می‌کنیم تا مالکان برای تبدیل اسناد اقدام کنند.

معاون رئیس قوه‌قضاییه در پایان تأکید کرد: درباره صدور اسناد املاک و اراضی زلزله‌زده بعد از بازسازی هیچ‌ مشکلی وجود ندارد زیرا تمام زیرساخت‌ها آماده شده است.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.