فراخوان مشمولان متولد ۱۳۷۳ و پیش از آن

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تمام مشمولان متولد ۷۳ و قبل آن موظف هستند در سال ۹۱ وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

سرهنگ رحمان علیدوست بیان داشت: هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که طی آن ماه به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است و باید در فرصت‌های مشخص شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

وی افزود: تغییرات ایجاد شده در قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۲/۸/۹۰ باعث شد تا تمام متولدان ۷۳ و قبل از آن مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی شوند، بر همین اساس تمام مشمولان مذکور موظف هستند در سال ۹۱ وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند تا بر اساس قانون و مقررات به خدمت اعزام یا از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

معاون احضار و اعزام این سازمان در خصوص مهلت معرفی مشمولان بیان داشت: افرادی که قبل از سن مشمولیت (۱۸ سال تمام ) فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل کرده یا اخراج شده‌اند، از اول ماهی که طی آن وارد سن مشمولیت می‌شوند ۶ ماه فرصت معرفی داشته و افرادی که بعد از سن مشمولیت، ترک تحصیل می‌کنند یا فارغ‌التحصیل می‌شوند. از زمان ترک تحصیل یا فراغت از تحصیل یکسال فرصت معرفی خواهند داشت.

علیدوست با بیان اینکه مشمولانی که معافیت موقت کفالت یا پزشکی دریافت کرده‌اند پس از انقضاء مدت اعتبار معافیت موقت خود حداکثر یک ماه فرصت تجدید رسیدگی خواهند داشت، تاکید کرد: حداقل ۱۵ روز قبل از پایان مهلت باید افراد خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) معرفی کنند تا وارد غیبت نشوند.

این مقام مسئول در خصوص رسیدگی به درخواست تمدید در موعد اعزام مشمولان بیان داشت: صرفاً موعد اعزام مشمولانی تمدید خواهد شد که به جهت وجود پاره‌ای از مشکلات، شرایط اعزام به خدمت را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مشمولان از زمان و مهلت معرفی، استفاده بهینه کرده تا نیازمند تمدید در موعد اعزام نشوند.
۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.