فراخوان هفتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی

جمعه ۱۹م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

هفتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی در آبان ۹۲ برگزار می گردد که فراخوان آن اعلام شده است.

غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور ارتقای جایگاه علوم انسانی و اسلامی و ترغیب و تشویق پژوهشگران حوزه علوم انسانی به انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی اصیل منطبق با ملاک های علمی و دانش بومی و همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از محققان و دانشمندان برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فارابی را با مشارکت سازمان ها و مؤسسات علمی داخلی و بین المللی برگزار می نماید.

وی افزود: موضوع اصلی هفتمین جشنواره بین المللی فارابی، شناسایی و معرفی آثار پژوهشی برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی است که به نظر ورزی و نظریه پردازی در زمینه علوم انسانی اقدام و به حل مسائل بومی نائل آمده است.

خواجه سروی، تصریح نمود: آثار پژوهشی هفتمین جشنواره بین المللی فارابی در دو بخش داخلی و خارجی پذیرفته می گردد که بخش خارجی مخصوص پژوهشگران غیر ایرانی بوده که در این بخش آثار مربوط به حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی پذیرفته می گردد.

وی اظهار داشت: در بخش جنبی جشنواره، هر ساله مترجم برجسته در حوزه لاتین و عربی، مصصح برتر، پیشکسوت علوم انسانی ایران و مالکان آثار مورد تقدیر قرار می گیرند.

خواجه سروی، تصریح نمود: مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره بین المللی فارابی تا ۲۵ اسفند ۹۱ است که وقت برگزاری این دوره از جشنواره فارابی آبان سال ۹۲ است که علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی farabi award.ir   مراجعه نمایند چنانچه فراخوان آثار پژوهشی این جشنواره ارسال شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.