فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه انتشار یافت

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه، ویژه ‌دانشجویان مقاطع و گرایش‌های گوناگون رشته‌ی هنرهای نمایشی در سه بخش آزاد، ویژه‌ (خلاقیت) و نمایش‌نامه‌نویسی انتشار یافت.

به گزارش ممتاز نیوز؛ در متن این فراخوان آمده؛ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه بر بنیاد تجربه‌های دوره‌های قبل این جشنواره‌ و با هدف ارائه‌ دستاورد‌های نوجویانه‌ دانشجویان مقاطع و گرایش‌های گوناگون رشته‌ هنرهای نمایشی، از روز ۳ تا۱۰ اسفندماه سال‌جاری به میزبانی دانشکده‌ هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند در سه بخش “ویژه (خلاقیت)”، “آزاد”، “نمایش‌نامه‌خوانی” طبق مقررات جشنواره، آثار خود را به دبیرخانه‌ جشنواره واقع در دفتر کانون تئاتر تجربی دانشگاه تهران ارائه نمایند.

بخش ویژه (خلاقیت)

– موضوع: شیوه‌های نوین اجرایی برپایه‌ قواعد نمایش‌های ایرانی.
در این بخش، دانشجویان تمامی گرایش‌های هنرهای نمایشی (ادبیات نمایشی، کارگردانی- بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی) می‌توانند با رجوع به تاریخچه‌ی پیدایش و سیر تحول اشکال گوناگون و متنوع نمایش‌های ایرانی و بهره‌گیری از عناصر و نشانه‌های این نمایش‌ها، آثار ایرانی و خارجی را مورد اقتباس قرار داده و در قالب‌های مختلف به اجرا درآورند. در این بخش شناخت و تسلط دانشجویان بر قواعد اجرای نمایش‌های ایرانی و نوآوری آن‌ها در ارائه‌ی اشکال نوین با توجه به فراگیری آموزه‌های دانشگاهی مبتنی بر تئاتر امروز دنیا مورد توجه خواهد بود.

– نکته: زمان اجرای آثار در این بخش حداکثر ۴۵ دقیقه است.

– توجه: این بخش به صورت رقابتی برگزار می‌شود و برگزیده یا برگزیدگان آن برای اجرای عمومی، حمایت خواهند شد.

بخش آزاد

در این بخش دانشجویان تمامی گرایش‌های هنرهای نمایشی (ادبیات نمایشی، کارگردانی- بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی) می‌توانند متون و طرح‌های خود را با موضوعات گوناگون به دبیرخانه‌ی جشنواره ارائه دهند.

– نکته: زمان اجرای آثار در این بخش حداکثر ۳۰ دقیقه است.

– توجه: این بخش به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

بخش نمایش‌نامه‌نویسی 

در این بخش دانشجویان تمامی گرایش‌های هنرهای نمایشی (ادبیات نمایشی، کارگردانی- بازیگری، طراحی صحنه، نمایش عروسکی) می‌توانند نمایش‌نامه‌های خود را که تاکنون در هیچ مسابقه یا جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی شرکت نکرده‌اند به دبیرخانه ارائه کنند. تمامی آثار ارائه شده در مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی قضاوت و برگزیدگان معرفی خواهند شد. همچنین از بین آثار ارائه شده، آثاری توسط کمیته‌ی انتخاب برگزیده و در بخش بخش نمایش‌نامه‌خوانی جشنواره، خوانش می‌شوند. این بخش جداگانه داوری خواهد شد. حجم آثار ارائه شده می‌تواند از تک پرده‌ای‌های کوتاه (حداقل دو صفحه‌ای) تا آثار بلند باشد.

گاه‌شماره جشنواره

– پنجشنبه ۱۴آذرماه ۹۲: پایان مهلت ثبت‌نام و ارسال متون به بخش‌های “آزاد” و “ویژه(خلاقیت)”.
– یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۲: اعلام نتایج متون برگزیده.
– هفته‌ آخر دی‌ماه ۹۲: بازبینی اول(دانشکده‌ها) و پایان مهلت ارسال متون بخش نمایش‌نامه‌نویسی.
– هفته دوم بهمن‌ماه ۹۲: بازبینی دوم (نهایی).
– هفته‌ سوم بهمن‌ماه ۹۲: اعلام نتایج نهایی (نمایش‌‌های راه‌یافته به جشنواره).
– سوم تا دهم اسفندماه ۹۲: برگزاری پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه.

گفتنی است دبیرخانه‌ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه واقع در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران،‌ دانشکده‌ هنرهای نمایشی و موسیقی، طبقه‌ سوم، مرکز تئاتر تئاتر تجربی دانشجویان، در ساعات اداری آماده دریافت آثار متقاضیان خواهد بود.

پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه از سوم تا دهم اسفندماه سال‌جاری به دبیری دکتر رحمت امینی و میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.