فراخوان پذیرش اجراهای سال ۹۲ تماشاخانه استاد انتظامی انتشار یافت

۲۱ آبان ،

از سوی مدیریت تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران فراخوان پذیرش درخواست برای اجراهای سال در این تماشاخانه انتشار یافت.

 به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه خبری هنرمندان، «نازیلا نوری‌شاد» مدیر تماشاخانه استاد «انتظامی» با اعلام این خبر افزود: «به سبب افزایش تقاضا برای اجرا و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه گروه‌های نمایشی، برنامه‌ریزی و ساماندهی بهتر اجراهای تماشاخانه استاد انتظامی برای تقویم سال آینده منتشر می‌شود. این فراخوان برای حمایت از گروه‌های جوان و برتر دانشجویی اعلام شده است.»  
 
خانه هنرمندان ایران برای اجراهای آتی خود، پذیرش آثار را به صورت متن یا فیلم به اول هر فصل موکول کرده است. «نوری‌شاد» در این مورد گفت: «اسامی آثار پذیرفته شده برای نمایش، پس از بررسی‌های کیفی و هنری، در پایگاه اینترنتی خانه هنرمندان ایران منتشر می‌شود. مضامین عمیق اجتماعی و انسانی، توجه به میراث نمایشی، آیینی و ملی ایران در کنار موضوعات مطرح و به روز جهانی که منجر به ارتباط هرچه بهتر با تماشاگران باشد از اولویت‌های پذیرش متون در دوره‌های آینده است. با توجه به شرایط خاص تماشاخانه استاد «انتظامی» و اجراهای فشرده، آثار کم‌شخصیت، دکور سبک و نورپردازی ساده جز اولویت‌های انتخاب آثار نمایشی است.»  
 
او در پایان تاکید کرد: «تماشاخانه استاد انتظامی در این دوره از پذیرش متون نمایشی معذور است و تنها پذیرای گروه‌هایی است که آثاری آماده برای اجرا دارند و پیشا به نمایش درنیامده است.»
 
مدارک مورد نیاز برای درخواست اجرا از تماشاخانه استاد انتظامی شامل ارسال نامه رسمی برای درخواست اجرا، سه نسخه از فیلم اثر بر روی DVD، مجوز کتبی نویسنده یا مترجم اثر با ذکر تاریخ و شماره تماس او، ارائه چکیده‌ای مکتوب از موضوع نمایش و ارائه سوابق هنری کارگردان است؛ ضمن اینکه متون و آثار نمایشی برای حفظ در آرشیو خانه هنرمندان ایران، بازگردانده نمی‌شود. علاقمندان اجرا در این تماشاخانه می‌توانند از ۲ تا ۷ دی، از ساعت ۱۰تا ۱۵ مدارک خود را به دبیرخانه خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ساختمان خانه هنرمندان ایران، طبقه اول ارائه کنند. کلیه نمایش‌های این تماشاخانه نیازمند مجوز اجرا از مرکز هنرهای نمایشی است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.