فرار پلیس آمریکا از مقابل جنایتکاران

یگان مرزی پلیس آمریکا یکی از خطرناکترین مشاغل آمریکا را دارد اما دولت اوباما به جای مسلح کردن آنها به سلاحهای کارآمد و همچنین آموزش مناسب و کافی برای حمایت و دفاع از شهروندان، آنها را تبدیل به عناصری بی خاصیت و ترسو کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، شاید باور نکنید اما نیروی مرزبانی و کلاً پلیس آمریکا آموزش دیده است که درصورت مشاهده مجرمی با اسلحه ، پنهان شوند . واقعاً چه بلائی سر پلیس این کشور آمده است ؟!
 
با ا ین اوضاع و احوال، مرز و مرزبانی و کلاً پلیس در آمریکا چه معنایی دارد؟ با این قوانین دولت اوباما دیگر اهمیتی برای حفاظت و مراقبت از مرزها و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی قائل نیست . حفاظت از مرزها در قانون اساسی بر دوش رئیس جمهور آمریکا گذاشته شده است ، اما باراک اوباما مثل بعضی از رئیس جمهورهای قبلی قصد ندارد این وظیفه را انجام دهد.
 
فرار ماموران مرزبانی ازدست مجرمان و مهاجران غیرقانونی مسلح ، جزء آموزش های اصلی این ماموران است . نمونه آن هم شرح آموزش های جدید ماموران پلیس در ایالت آریزونا است که مستقیماً از وب سایت مرزبانی این ایالت دریافت شده است . در این نوشته آمده که ماموران باید یک دوره طولانی آموزش های مجازی را ساعتها پشت رایانه طی کنند . در این آموزش ها به ماموران گفته شده است که در صورت مشاهده یک تیرانداز بالفعل در یک مکان عمومی ، باید سریعاً گریخته و یا  خود را مخفی کنند . اگر توسط این تیرانداز مزاحمتی برای مامور ایجاد کرد ، مامور باید به سمت او چیزی پرتاب کند . سپس به آنها یادآوری می شود که به ماموران قضائی خبر بدهند و تا آمدن آنها صبر کنند (حتی اگر مردم عادی کشته شوند ) مثل تیراندازی هایی که به مردم و دانشجویان در کلمباین ، گیفورد و یا دانشگاه فنی ویرجنیا اتفاق افتاد .
 
واقعاً این قانون چه معنی دارد ؟
 
ماموران پلیس باید یاد بگیرنددر برابر کسی که اسلحه به روی مردم کشیده است و شلیک هم می کند ، درگیر شوند . اما در آمریکا این یک طلقی سطحی و ساده لوحانه از وظیفه ذاتی پلیس است . چون معلوم است که پلیس این کار را نمی کند.
 
همین اواخر هم خبر رسید که اوباما می خواهد مهاجرت های غیرقانونی به آمریکا را قانونی اعلام کند.
 
اوایل ماه میلادی جاری، دولت اوباما قانونی گذاشت که طی آن دست حکومت های ایالتی و محلی برای بازداشت مهاجران غیرقانونی بسته خواهد شد . به این ترتیب فقط وزارت کشور مسئول این دستگیری هاست . اما با این امکانات محدود و مرزهای طولانی ، معلوم است که صورت مسئله به جای حل ، پاک خواهد شد.
 
وزارت کشور قانون مبارزه را مهاجرت غیرقانونی را که به قانون ۲۸۷ جی معروف بود ، لغو کرد . این قانون به دولت های محلی اجازه می داد خود راساً به دستگیری مجرمان و مهاجران و قاچاقچی های انسان اقدام کنند . قطعاً این مصوبه دردی از ایالت هایی مثل آریزونا دوا نمی کند . در واقع دولت های ایالتی و محلی حقی برای ایست و بازرسی و دستگیری مهاجران غیرقانونی ندارند .
 
در واقع مقامات رسمی دولت فدرال پاسخگوی درخواست های ایالتهای مرزنشین نیست .
 
زور ماموران پلیس آمریکا به مردم  عادی می رسد نه تبهکاران .
 
مثلاً یک مامور TSA در اورلاندو خاکستر یک مرده را در تمام فرودگاه پخش کرده و به این کار هم کلی خندیده است . با اینکه نوه فرد متوفی گفته بود که این خاکستر پدربزرگش است اما آنها توجهی نکرده و بدون استفاده از دستگاه ایکس ری قصد بازرسی آن راداشتند . بعد در آن را باز کرده و با انگشت زدن به آن کل خاکستر را روی زمین ریخته اند . این مامور برای این کار عذرخواهی هم نکرده است .
 
بالاخره هر کسی اعتقاداتی دارد . پلیس به جای اهانت به مردم باید به فکر امنیت مردم باشد . این ها دردهایی است که امروزه مردم آمریکا دچار آنند.
 
آنها به ماموران پلیس یاد می دهند که با دیدن جنایتکاران فرار کرده و کاری نکنند ولی به مردم عادی که می رسد خیلی شجاع می شوند .
 
اینها اتفاقاتی که برای آمریکای امروز درحال وقوع است …


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.