فرار چند صد نفر از افراد مسلح ارتش آزاد سوریه به لبنان

به دنبال ادامه درگیری ها در سوریه، ۳۰۰ تن از مسلحین موسوم به ارتش آزاد شبانه از منطقه ˈنعماتˈ واقع در نقطه مرزی با لبنان به سوی منطقه ˈمشاریع القاعˈ واقع در خاک لبنان گریختند.
 طی ۲۴ ساعت اخیر مناطق مرزی ˈنهرالکبیرˈ و العبودیهˈ واقع در نقاط مرزی لبنان و سوریه شاهد بروز درگیری های مسلحانه میان مجموعه های مسلح سوریه و ارتش سوریه بوده است.

مجموعه های مسلح سوری با عبور از گذرگاه مرزی العبودیه و مستقر شدن در مناطق اطراف آن به سوی پایگاههای نظامی ارتش سوریه آتش گشودند.

ارتش سوریه نیز در اقدامی تلافی جویانه، اقدام به بمب بمباران مناطق استقرار گروههای مسلح سوری کرد.

به دنبال ورود گروههای مسلح سوری به گذرگاه مرزی العبودیه، ارتش لبنان با مستقر شدن در این مناطق، خودروهای گشتی خود را در امتداد محیط پیرامون نهرالکبیر تا روستای مرزی العبودیه به حالت آماده باش کامل درآورده است.

روزنامه لبنانی ˈالسفیرˈ روز سه شنبه به نقل از اهالی روستای العبودیه نوشت: تعدادی از مجموعه های مسلح سوری به طور علنی در منطقه العبودیه مستقر شده اند و با گشودن آتش به سوی پایگاههای ارتش سوریه، حالتی از رعب و وحشت را در میان اهالی و ساکنان منطقه به وجود آوردند.

به دنبال این درگیری ها بسیاری از اهالی منطقه مجبور به ترک خانه های خود شده و به سوی مناطق امن روی آوردند.

از سوی دیگر پایگاه خبری الانتقاد لبنان خبر داد: ارتش سوریه، موفقیت های چشم گیری را در عملیات های اخیر خود علیه مجموعه های تروریستی در منطقهˈ ریف القصیرˈ در سوریه به دست آورده و در اثر این عملیات ها، صدها تن از گروههای مسلح سوری به سوی منطقه ˈمشاریع القاعˈ واقع در مناطق مرزی لبنان گریخته اند.

این پایگاه خبر داد: ˈمصطفی صالح عامرˈ رهبری این مجموعه ها را برعهده دارد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.