فرار یک عضو دیگر منافقین / ۱۰۰ عضو گروهک به خارج از عراق می روند

خبر دیگر اینکه هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در دیدار با مارتین کوپلر رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق درباره وضعیت گروهک تروریستی منافقین بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، زیباری و کوپلر میزان پایبندی عراق به تعهدات انسانی و بین المللی خود در قبال ساکنان اشرف(گروهک تروریستی منافقین) که عراق خواستار اسکان آنها در کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر است، مورد بررسی قرار دادند.

مقامات عراقی طی دو ماه گذشته، صدها نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در چند مرحله به اردوگاه لیبرتی در نزدیک فرودگاه بغداد منتقل کردند و تعدادی از آنها منتظر انتقال به کشور ثالثی که با میزبانی آنها موافقت کند، هستند تا از  عراق اخراج شوند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، زیباری همچنین به آمادگی های عراق برای میزبانی نشست گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته ای در ماه آینده اشاره کرد و این مسئله را برای کشورهای منطقه و امنیت منطقه ای مهم توصیف کرد.

انتقال ۱۰۰ عضو گروهک تروریستی منافقین به خارج از عراق

از سوی دیگر محمد شیاع السودانی وزیر حقوق بشر عراق از انتقال یکصد عضو گروهک تروریستی منافقین به خارج از این کشور پرده برداشت.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های عراق، وی دریک کنفرانس مطبوعاتی گفت این وزارت توافقنامه ای با سازمان ملل متحد امضا کرده است که بر پایان دادن به حضور اعضای این گروهک در عراق و انتقال تدریجی آنها از دیاله به بغداد با هدف قرار دادن این پرونده در مسیر درست آن تاکید می کند و آمادگی ها برای انتقال افراد باقی مانده این گروهک ادامه دارد.

وی افزود اعضای کمیساریای عالی امور پناهندگان با اعضای این گروهک در خصوص آشنایی با میزان تمایل آنها برای بازگشت داوطلبانه به کشور اصلی یا درخواست پناهندگی به هر کشوری در جهان دیدار کردند که نتیجه آن این بود که حدود یکصد نفر از آنها تمایل دارند به کشورهای دیگر منتقل شوند.

این مقام عراقی گفت انتقال عناصر این گروهک از یک نقطه به نقطه دیگری در عراق، راه حل نهایی این مشکل نیست، زیرا پذیرفته نشدن آنها از سوی جامعه جهانی به معنای طولانی شدن حضور آنها در عراق است که با قوانین این کشور در تضاد است، زیرا دولت عراق بر ضرورت اخراج آنها تاکید کرده است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.