فرار یک فرمانده سرشناس طالبان از زندان هرات

۲۴م اسفند ،

یک فرمانده زندانی طالبان در ولایت هرات موفق به فرار از زندان مرکزی هرات شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته می‌شود این فرد “ملا عبدالرسول” نام دارد که حدود سه سال قبل به جرم حمله به نظامیان افغان بازداشت شد واز سوی دادگاه به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.

مسئولین دادستانی شهری هرات تائید کردند که این فرد از زندان فرار کرده ولی هیاتی جهت بررسی چگونگی فرار او تعیین شدند که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

گل احمد رامش، دادستانی شهری هرات می‌گوید، این فرمانده طالبان در آغاز سال جاری براساس فرمان رئیس جمهور مدت دو سال از زندانش کاسته شده بود.

ازسوی دیگر یک مقام امنیتی در داخل زندان هرات می‌گوید هنوز زمان دقیق فرار این فرد مشخص نیست و ممکن است این فرد چهار روز قبل موفق به فرار از زندان شده باشد.

رئیس دادستانی شهری هرات همچنان می‌گوید، در زندان هرات هفته‌ای دو روز مردم حق ملاقات دارند، و در پایان روز ملاقات تمام زندانیان سرشماری می‌شوند.

وی افزود، در آخرین سرشماری زندان هرات، این فرد در میان زندانیان دیده نشده و تاکنون نیز به گونه‌ای دقیق روشن نیست که وی چگونه موفق به فرار شده است.

با این وجود منابع محلی درهرات از ارائه جزئیات بیشتر در زمینه خوداری می‌کنند.

برخی از منابع که نمی‌خواهند نامشان فاش شود نیز ادعا دارند که این فرمانده طالبان ممکن است با معاملات پولی با زندان‌بانان از زندان گریخته باشد.

فرار زندانیان سیاسی از زندان مرکزی ولایت هرات سابقه نداشته است.

از سوی دیگرشماری از شهروندان هرات فساد و ضعف مدیریت مسئولان زندان مرکزی هرات را عامل اصلی فرار این زندانی طالب می‌دانند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.