فرازهایی از سخنان احمدی نژاد در نخستین روز از یکصدمین سفر استانی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘محمود احمدی نژاد’ روز گذشته در اولین سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن یکصدمین سفر استانی هیات دولت در جوار بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا (ع) اهداف سفرهای استانی را برای مردم تشریح کرد.

وی برپایی ‘عدالت’ را نخستین هدف این سفرهای استانی هیات دولت عنوان کرد.

رییس جمهوری، خدمتگزاری از نزدیک به مردم و تقویت محبت و مهرورزی را از دیگر اهداف سفرهای استانی دانست و گفت: اگر مسوولی قلبش سرشار از عشق به مردم نباشد در واقع باید در عشق آن شخص نسبت به خدا نیز تردید کرد.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به موضوع پیشرفت و تعالی کشور، آن را از دیگر اهداف سفرهای استانی اعلام کرد و بر ضرورت تلاش و اتحاد و همدلی برای ساختن ایرانی آباد و ایجاد آبادانی در سراسر کشور تاکید کرد.

رییس قوه مجریه پنجمین هدف از انجام سفرهای استانی را ‘برگرداندن دولت به ملت’ دانست و گفت: دولت متعلق به ملت است و یک دولت و حکومت بدون ملت معنا ندارد.

احمدی نژاد ایجاد فاصله میان دولت و ملت را و همچنین شکل گرفتن طبقات ممتاز و خودبرتربین، وابسته به بندهای ثروت و قدرت را از بزرگ ترین آفت های یک حکومت دانست.

رییس جمهوری ششمین هدف از سفرهای استانی را نیز ‘نظارت بر مسوولان محلی و کارکردها’ ذکر کرد .

احمدی نژاد اعلام کرد که در آینده گزارش هایی از عملکرد مسوولان محلی منتشر و در اختیار مردم قرار می گیرد تا مردم نسبت عملکرد مسوولان مطلع شده و بدانند که دولت نظارت دقیق بر این امر دارد.

احمدی نژاد پس از برشمردن اهداف ششگانه سفرهای استانی، در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و در مقابل اجتماع باشکوه مردم خراسان رضوی به صراحت اعلام کرد به عنوان نوکر و خادم کوچک مردم اینجا در محضر امام رضا (ع) دوباره میثاق می بندم که به فضل الهی تا جان در بدن دارم این اهداف را دنبال خواهم کرد و در راه پیگیری این اهداف تحت هیچ فشاری کوتاه نخواهم آمد.

** اقتصاد و بازار

یکی دیگر از مهم ترین محورهای سخنان احمدی نژاد در نخستین روز از یکصدمین سفر استانی پرداختن به مسایل اقتصادی کشور و وضع بازار بود.

احمدی نژاد با بیان این که علت گرانی های اخیر اخلالگری های یک عده در داخل و عده ای در خارج بود، گفت: این اخلالگری ها باهدف سرکش کردن قیمت ها انجام شد و کسانی که این کار را دنبال کردند قصد داشتند تا آن را بهانه ای برای زیرسوال بردن موفقیت هدفمندسازی یارانه ها قرار دهند.

رییس جمهوری همچنین خطاب به اخلالگران داخلی و خارجی در عرصه اقتصاد کشور اظهارداشت: به لطف خداوند، دولت به پشتوانه ملت شرایط بازار را به قبل از این توطئه ها و اخلال ها بازمی گرداند.

احمدی نژاد بخش دیگری از سخنان روز گذشته خود را به موفقیت های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اختصاص داد و گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها امروز دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران داشته است.

وی از وجود دو گروه مخالف اجرای طرح تحول اقتصادی خبر داد و تاکید کرد: در کنار کسانی که از پیشرفت ملت ایران خشنود نیستند و می خواهند کاری کنند که شرایط مختل شود و برنامه ها اجرا نشود، کسانی هم هستند که مسوولیت اجرایی ندارند اما می خواهند از موضع اجرا وارد شوند، در امور اجرایی دخالت کنند و به جای دولت جزییات را تعیین کنند.

وی همچنین به برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش قیمت بنزین تا دو هزار تومان و افزایش چندصد درصدی قیمت گاز و گازوییل اشاره کرد و گفت: هر روز تیتر می زنند بنزین ۱۵۰۰ تومان ، نفت این قدر، گاز این قدر می شود که همه خلاف واقع است ، این اظهارات برای این است که از پیشرفت ملت ایران ناخشنود هستند و می خواهند کاری کنند که شرایط مختل شود.

** سیاست خارجی

بخش دیگری از مهم ترین محورهای سخنرانی های روز گذشته احمدی نژاد در نخستین روز از صدمین سفر استانی به عرصه سیاست خارجی اختصاص یافت.

وی در آستانه دور آتی گفتگوهای ایران و ۱+۵ که قرار است در کمتر از دو هفته آینده (سوم خردادماه) در بغداد برگزار شود، تاکید کرد: ملت ایران حتی سر سوزنی از حقوق مسلم خود عقب نخواهد نشست و قدرت ها بهتر است ادبیات و رفتار خود را در برابر ملت ایران اصلاح کنند و با عدالت و احترام با این ملت بزرگ رفتار کنند.

وی افزود: مشکل دشمنان ملت ایران این است که عظمت این ملت را نمی شناسند و تصور می کنند با بداخلاقی، بی ادبی، تهدید، تحریم و اخم کردن می توانند ملت ایران را بشکنند که متاسفانه این گونه رفتار آنها رفتار بسیار زشتی است.

وی به نمایندگی از ملت ایران به آنها نصیحت کرد که دست از این رفتار بردارند و با احترام و عدالت با ملت ها رفتار کنند. ملت ایران در تمام طول تاریخ نشان داده که همواره دشمنان خود را پشیمان کرده است.

احمدی نژاد همچنین از کشورهای تولیدکننده سلاح های غیرمتعارف اتمی و شیمیایی که ایران را متهم به تلاش برای ساختن بمب اتم می کنند، انتقاد شدید کرد و گفت: ساختن بمب های اتمی و شیمیایی نشانه بی عقلی است.

** ساختن کشور

رییس جمهوری درنخستین روز از یکصدمین سفر استانی خود، بار دیگر بر ضرورت و اهمیت تلاش، وحدت و همدلی برای ساختن کشور براساس عدالت تاکید کرد و گفت: همه آحاد ملت اعم از مسوولین و مردم باید دست به دست هم بدهیم و همه جای ایران را آباد کنیم.

رییس جمهوری همچنین با یادآوری نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: هر سال در ایران سال تولید ملی است اما تاکید بیشتری بر آن شده است. باید برای ارتقای تولید ملی، ارتقای کیفیت محصولات ملی و پیشرفت و آبادانی کشور دست به دست هم دهیم و با همت ایرانی و اندیشه ایرانی کشور را بسازیم.

رییس قوه مجریه ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح روز گذشته در جریان چهارمین سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی و در قالب یکصدمین سفر استانی دولت وارد مشهد مقدس شد و مورد استقبال پرشور و باشکوه مردم ولایتمدار استان قرار گرفت.

قرار است یکصدمین سفر استانی رییس جمهوری تا سه شنبه هفته آینده ادامه یابد که طی این مدت احمدی نژاد ضمن شرکت در جلسات مختلف از جمله جلسه کارگروه اشتغال و جلسه استانی هیات دولت، به حدود ۲۷ شهرستان این استان سفر می کند و از نزدیک با مردم شهرستان ها سخن می گوید.

احمدی نژاد از روز گذشته تا پیش ازظهر امروز /جمعه / به شهرستان های مشهد، تایباد، فریمان،‌تربت جام، باخرز، رشتخوار و خواف سفر کرده است.

سیام**۱۷۲۳**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۲۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.