فراکسیون پرستاری تشکیل نمی‌شود / فراکسیون سلامت با ۱۲۷ عضو تشکیل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به موضوعات پرستاری در زیر مجموعه فراکسیون سلامت مجلس است گفت: قطعا فراکسیون پرستاری در این دوره از مجلس تشکیل نخواهد شد.

حسن تامینی لیچانی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم تشکیل فراکسیون پرستاری در این دوره از مجلس گفت: برای تشکیل یک فراکسیون صنفی، حداقل ۱۵ نماینده باید از آن صنف باشند تا بتوانند از مواضع خود دفاع کنند، هر چند منعی نیز در حضور دیگر نمایندگان در یک فراکسیون صنفی وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به  اینکه قطعا فراکسیون پرستاری در این دوره از مجلس تشکیل نخواهد شد افزود: در دوره‌های گذشته فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون سلامت در مجلس تشکیل شد که در این دوره نیز شکل خواهد گرفت، لذا تشکیل تشکلی تحت عنوان فراکسیون پرستاری که بخشی از حوزه سلامت است بی معنی است و تشکیل آنها تفکیک حوزه سلامت است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت در ادامه با بیان اینکه رشیدی به موضوعات پرستاری نیز در زیر مجموعه فراکسیون سلامت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: عضوگیری برای تشکیل فراکسیون سلامت در مجلس انجام شده حدود ۱۲۷ نفر عضو این فراکسیون هستند.
نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه این فراکسیون تاکنون هیچ نشستی انجام نداده است تصریح کرد: بعد از تعطیلات مجلس نشست این فراکسیون برگزار خواهد شد. تامینی لیچایی در ادامه به تشریح ضرورت تشکیل فراکسیون سلامت در مجلس پرداخت و گفت: با توجه اینکه انسان سالم محور توسعه است، تشکیل این فراکسیون برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت خیلی تاثیرگذار خواهد بود
گفتنی‌ است، بیست و دو نفر از نمایندگان خانه ملت با اعضای نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، درخواست و آمادگی خود را برای تشکیل فراکسیون پرستاری و عضویت در این فراکسیون جدید  اعلام کردند./ب۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.